اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن الکریم آذربایجان ‌غربی خبر داد:

تشکیل انجمن نخبگان قرآنی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن الکریم اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌غربی گفت: انجمن نخبگان قرآنی آذربایجان غربی بعد از ماه مبارک رمضان تشکیل می‌شود.

تشکیل انجمن نخبگان قرآنی آذربایجان غربی
بهروز علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: انجمن نخبگان قرآنی با بیش از 120 عضو با هدف ترویج و توسعه معارف قرآن کریم، ساماندهی و انسجام بخشیدن به فعالیت‌های فعالان قرآنی، جذب و تربیت حافظان قرآن کریم تشکیل می‌شود.
وی ادامه داد: این انجمن وظیفه شناسایی، حمایت و استفاده از تجربیات نیروهای قرآنی فعال در مسیر توسعه فعالیت های قرآنی را برعهده دارد و تمام فعالان قرآنی استان می‌توانند برای عضویت در این انجمن ثبت‌نام کنند.
علیزاده با اشاره به موضوع فعالیت‌های این انجمن گفت: انتشارات، آموزش و پژوهش از موضوعات فعالیت‌های انجمن است که در راستای بهره‌مندی از توانمندی‌های نخبگان، انجام فعالیت‌هایی با موضوعات مختلف قرآنی و بالا بردن سطح دانش قرآنی نخبگان انجام می‌شود.
این مسئول با اشاره به فعالیت حافظان قرآن کریم در این انجمن افزود: دوره‌های تخصصی آموزشی و طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن نیز در ارومیه برگزار می‌شود که 30 نفر از حافظان استان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
علیزاده درباره فعالیت موسسات قرآنی در استان گفت: هم اکنون 120 موسسه و 100 خانه قرآن روستایی در استان زیر نظر دارالقرآن الکریم فعالیت می‌کنند که تا پایان سال جاری تعداد موسسات به 150 و خانه‌های قرآن روستایی نیز به 130 باب افزایش می‌یابد و موسساتی که مرحله ثبت را طی میکنند تا پایان سال جاری مجوز فعالیت دریافت میکنند.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت استان به لحاظ فرهنگی و قومیتی فعالیت‌های قرآنی نیازمند توجه است که دارالقرآن با افزایش تعداد موسسات به 150 موسسه و 130 باب خانه قرآن تا پایان امسال این موضوع را تحقق خواهد بخشید.
مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: این تعداد موسسه قرآنی 80 درصد فعالیت‌های قرآنی در باب آموزش قرآن و اجرای طرح جامع نهضت قرآن‌آموزی را انجام خواهد داد و سال آینده با جذب اعتبارات بیشتر و افزایش تعداد موسسات فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن رشد خواهد یافت.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول