اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

جلوه‌های موفقیت ایثارگران معرفی شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر در بین جامعه ایثارگر و فراهم کردن زمینه تجلیل و معرفی آنها برای بهره‌مندی جامعه امری ضروری است.

جلوه‌های موفقیت ایثارگران معرفی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در دیدار اعضای شورای مشورتی استاندار در امور ایثارگران طی سخنانی، فرهنگ ایثار و شهادت را نقطه قوت و سرمایه و پشتوانه اصلی نظام و عامل موجودیت و حفظ و تداوم انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: هر فعالیت و اقدامی که توسعه و ترویج این فرهنگ را در پی داشته باشد به یقین اقدامی ارزشمند خواهد بود.
وی تشکیل شورای مشورتی استانداران و فرمانداران در امور ایثارگران را گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی برای تداوم و ادامه این راه پرفراز و فرود، نیازمند این فرهنگ بوده و این گوهر ارزشمند باید در جامعه ما حفظ و ترویج شود.
استاندار قم با بیان این که انتظارات من از این جمع فراتر از یک مشورت است، خطاب به اعضای شورای مشورتی ایثارگران تصریح کرد: شما به عنوان بازوان مشورتی و اجرایی باید به جد وارد عرصه و میدان عمل شده و با بهره‌مندی از اهرم‌های در اختیار از جمله کمک معتمدین و مشاور استاندار در امور ایثارگران، نسبت به ساماندهی امور ایثارگران برنامه‌ریزی و اقدام کنید.
موسی‌پور با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌های ایثارگر از امتیازات و تسهیلات ویژه ایثارگران استفاده نکرده‌اند، بر لزوم شناسایی، تجلیل و معرفی این‌گونه خانواده‌ها تاکید کرد.
وی با بیان اینکه جامعه ایثارگر ما همواره باید الگو و پیشتاز در همه عرصه‌ها باشند، گفت: لازمه این کار حفظ و مراقبت دائمی از این قشر در برابر آفات و آسیب‌هایی است که ممکن است آنها را تهدید کند.
استاندار قم با تاکید بر لزوم فراهم شدن زمینه‌های معرفی جلوه‌های موفقیت ایثارگران اظهار داشت: شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر در بین جامعه ایثارگر و فراهم کردن زمینه تجلیل و معرفی آنها برای بهره‌مندی جامعه یکی از اقدامات و موضوعات مهمی است که شورای مشورتی ایثارگران باید به آن ورود داشته باشند.
موسی‌پور لزوم برنامه‌ریزی و تلاش در زمینه جمع‌آوری و ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس را یادآور شد و با بیان این که حضور ایثارگران در متن همه امور و رخدادها، باید نمود و تجلی عینی داشته باشد، افزود: استفاده از مطالب مربوط به ایثار و شهادت و قرائت فرازهایی از وصیتنامه شهدا در خلال برنامه‌های رسمی توسط مجریان، از جمله موضوعاتی است که زمینه همگانی کردن و عینیت بخشیدن به فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا را فراهم می‌کند.
استاندار قم با اشاره به اینکه به پشتوانه خون شهدا، نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها به پیشرفت‌های عظیمی نایل آمده است، گفت: بیان این خدمات و دستاوردها از زبان جامعه ایثارگران بسیار موثر بوده و موجب تقویت امید و نشاط در جامعه خواهد شد.
در ابتدای این دیدار محمد عرب، رئیس گروه مشاوران استاندار و پورامینی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گزارشی از روند شکل‌گیری و انتخاب اعضای شورای مشورتی ایثارگران استاندار و فرماندار در قم ارائه کردند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول