اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

علما در شکل‌گیری هویت فکری جامعه پیشرو هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت:‌علما و روحانیون در تمام مقاطع زمانی در هویت‌بخشی فکری و اعتقادی در جامعه از عناصر پیشرو و مقدم هستند.

علما در شکل‌گیری هویت فکری جامعه پیشرو هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام مهندسی در مسجد میرزا علی‌اکبر اردبیل اظهار داشت:‌ علمای ما در یک قرن گذشته در انجام رسالت و وظایف خود با تحمل سخت‌ترین شرایط و مشکلات توانستند نقش هدایتگری و پیشروی خود را انجام دهند تا جایگاه حقیقی دین و مسایل معرفتی بیشتر در جامعه تبیین و روشنگری شود.
وی با اعلام اینکه علما در کنار تبیین و انتقال فرهنگ و معارف اسلامی همیشه در روشنگری مسائل سیاسی،‌ اجتماعی و فرهنگی نیز پیشقدم بودند، بیان داشت: ‌اعتمادی که مردم به علما و روحانیون داشتند و امروز نیز این جو اعتماد و همدلی بیش از گذشته نمایان است سبب شده تا جامعه هرگز از مسیر اصلی و حقیقی خود خارج نشود و روز به روز تعهد، تدین اخلاص و پاکدامنی مردم در سایه هدایت‌گری علما تقویت شود.
امام جمعه اردبیل از مرحوم حجت‌الاسلام مهندسی به عنوان معلمی متواضع و متعهد یاد کرد و اظهار داشت: این شخصیت برجسته جامعه ما می‌تواند الگویی مناسب و در خور برای طلاب جوان و آحاد مردم باشد تا در مسیر حق و حقانیت گام بردارند.
عاملی در ادامه سخنان خود روح طیب و بلند چنین علمایی را در دنیا  و عقبی، هدایت‌گر و پر از رمز و راز توصیف کرد و افزود: این روح با عظمت در آخرت با بزرگان و ائمه محشور می‌شود و در این دنیا نیز حسنه جاوید و جاریه محسوب می‌شود که همه ما می‌توانیم از آن در مسیر هدایت‌گری سالم و پاک و طیب استفاده کنیم.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان در ادامه سخنان خود با بر‌شمردن برخی دیگر از ویژگی‌های علما و روحانیون پاکدامن در نظام اسلامی تصریح کرد:‌ علما به عنوان عناصر هدایت‌گر جامعه همیشه سیره نبوی و علوی را در هدایت‌گری مردم حفظ کردند و اغلب با ساده‌زیستی و پاکی و بی‌آلایشی سعی کردند جامعه را از هرگونه انحراف و انحطاط دور کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از فضیلت‌های ماه رمضان در تقویت اراده و مقابله با شیطان نفس گفت: ‌ماه مبارک رمضان بهترین فرصت و شایسته‌ترین تمرین تقوا و خدا‌ ترسی است چرا که انسان در یک ماه امساک خود باید از تمام تعلقات و ظواهر دنیا امساک کرده و دوری گزیند.
عاملی در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: شایسته‌ترین ثمره روزه‌داری که پاداش آن در روز عید فطر به مومنان واقعی داده می‌شود چیرگی بر هوای نفس است که می‌تواند انسان را به اوج عبودیت الهی نزدیک کند.
در این مراسم گرامیداشت که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد با عزاداری و نوحه‌خوانی یاد و خاطره استاد فرزانه و عالم ربانی حجت‌الاسلام مهندسی گرامی داشته شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول