اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت صورت می‌شود؛

افتتاح 9 پروژه شیلاتی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: همزمان با هفته دولت 9 پروژه شیلات در استان زنجان افتتاح و بهره برداری می‌رسد.

افتتاح 9 پروژه شیلاتی در استان زنجان
محمود صیاد بورانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: این پروژه‌ها در شهرستان‌های زنجان، ماهنشان، خدابنده، و خرم‌دره مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها 27 تن به تولید ماهیان سرد آبی استان زنجان اضافه می‌شود، تصریح کرد: برای این پروژه‌ها 2 میلیارد و 60 میلیون ریال هزینه شده است.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خاطرنشان کرد: همه این سرمایه‌گذاری‌ها توسط بخش خصوصی انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها هفت نفر به طور مستقیم مشغول کار می‌شوند، گفت: در هفته کشاورزی در سال جاری نیز 19 پروژه شیلاتی در نقاط مختلف استان زنجان بهره برداری رسیده است.
صیاد بورانی ابراز داشت: برای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 875 میلیون ریال هزینه شده است.
وی با بیان اینکه این پروژه‌های شیلات استان زنجان برای 21 نفر اشتغال‌زایی مستقیم داشته است، ادامه داد: این پروژه‌ها در شهرستان‌های ماهنشان، زنجان و خدابنده مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه از این 19 پروژه تعداد 17 پروژه مربوط به پرورش ماهی قزل آلا در استخرهای خاکی و بتونی ذخیره آب کشاورزی در استان زنجان است، یادآور شد: دو مورد دیگر نیز مربوط به تولید ماهیان زینتی بودند.
وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها حداقل 45 تن بر تولید گوشت سفید در استان زنجان اضافه شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این 80 هزار قطعه تولید ماهیان زینتی استان زنجان افزایش یافت.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان همچنین از تولید 113 میلیارد و 538 میلیون ریالی آبزیان در استان زنجان در سال گذشته خبر داد.
وی اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 95 درصد رشد را در ارزش ریالی نشان می‌دهد.
صیاد بورانی با بیان اینکه روند تولید آبزیان در استان زنجان از رشد  قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است، افزود: به طوری که تولید انواع آبزیان در سال 89 نسبت به سال قبل از آن به میزان 58 درصد رشد نشان می‌دهد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه در سال 89 در مجموع 3 هزار و 807 تن انواع ماهیان خوراکی تولید شده است، ادامه داد: ارزش ریالی این میزان تولید بیش از 91 میلیارد و 125 میلیون ریال بوده است.
گفتنی است سرانه مصرف ماهی در استان زنجان هم اکنون 4.8 کیلوگرم بوده و با سرانه مصرف ماهی در کشور که 7.6 کیلوگرم است فاصله زیادی دارد که انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این طرح‌ها سرانه مصرف استان زنجان حداقل به میانگین کشوری برسد.
میانگین سرانه مصرف جهان ماهی 16 کیلوگرم است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول