اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبرداد:

عدم حل مشکلات احداث فرهنگسرای بانوان در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مشکلات قانونی احداث فرهنگسرای بانوان در استان حل نشده است.

عدم حل مشکلات احداث فرهنگسرای بانوان در زنجان

علی سهندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، احداث فرهنگسرای بانوان را از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برشمرد و گفت: برای احداث فرهنگسرای بانوان 4 هزار متر مربع باید در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مشکلات قانونی واگذاری زمین هنوز حل نشده است، افزود: هنوز فرمانداران شهرستان‌های مختلف نتوانسته‌اند این زمین‌ها را در اختیار ادارات شهرستانی قرار دهند که این مشکل ضروری است توسط فرمانداران در شهرستان‌ها حل شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: تا زمانی که مشکلات قانونی زمین‌های فرهنگسرای بانوان در شهرستان‌ها حل نشود نمی‌توان این زمین‌ها را تملک کرد.
وی یادآورشد: زمین در قالب 4 هزار متر مربع باید با طی فرآیند قانونی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص یابد که در صورت مشخص شدن زمین توسط فرمانداری‌ها و با حل مشکلات شهرداری و موافقت سازمان مسکن و شهرسازی این امر محقق می‌شود.
سهندی با اشاره به اینکه جلسات مختلفی با فرمانداران شهرستان‌های مختلف برگزار شده است، یادآورشد: با توجه به اینکه این فرهنگسراها به بانوان تعلق دارد ضروری است برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه انجام شود تا بانوان استان زنجان از این فرهنگسراها بهره‌برداری لازم را انجام دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی و هنری متناسب با ماه مبارک رمضان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در ایام هفته دولت خبر داد و گفت: ابن برنامه‌ها در بخش‌های مختلف در هفته دولت برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان طراحی، پشتیبانی و تامین اعتبار لازم برای برنامه‌های هفته دولت در شهرستان‌ها را از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و افزود: در سال جاری برنامه‌های مختلفی از سوی اداره‌های شهرستان‌ها در هفته دولت برگزار می‌شود.
وی از راه‌اندازی 300 کانون برای بانوان در سطح استان زنجان خبر داد وافزود: در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.
سهندی ادامه داد: اگر اعتبارات مصوب شده در سال جاری به استان اختصاص یابد گام‌های موثری در حوزه قلم و رسانه و نشر برداشته می‌شود.
وی تعامل بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران را مهم دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درصدد شناسایی خبرنگاران واقعی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روابط عمومی هنرمندان است، تصریح کرد: هنرمندان باید با تعامل مطلوب با روابط عمومی تصویر دیگر از زنجان را در کشور ترسیم کنند.
وی از برگزاری هفتمین جشنواره فعالان قرآنی با عنوان "مدها متان" به میزبانی زنجان خبر داد و افزود: این جشنواره از سوم تا ششم آبان‌ ماه با حضور بیش از 300 فعال قرآنی کشور برگزار می‌شود.
سهندی تصریح کرد: این جشنواره در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزاری می‌شود که مرحله شهرستانی و مرحله استانی در مراکز استان‌های کشور برگزار شده و استان زنجان مسئولیت برگزاری مرحله کشوری این جشنواره را دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان داشت: جشنواره "مدها متان" در پنج رشته مختلف قرآنی شامل سه بخش حفظ 10 جز، حفظ 20 جز و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.
وی گفت: علاقمندان در رشته‌های  ترتیل، قرائت تفسیر و اذان در این جشنواره به رقابیت می پردازند و پس از گذراندن مراحل شهرستانی و استانی وارد مرحله کشوری این جشنواره می‌شوند.
سهندی یادآورشد:  برگزاری مرحله استانی این مسابقات در هر استان به عهده مسئولان اجرایی هر استان است و همه استان‌ها موظف هستند، پس از برگزاری مرحله استانی این جشنواره اسامی راه یافتگان به مرحله کشوری جشنواره را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود فعال کردن انجمن‌های فرهنگی و هنری در همه شهرستان‌ها، راه‌اندازی پایگاه‌های مختلف برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد را از اولویت‌های سال جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.
انتهای پیام/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول