اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان‌ خبر داد:

اعزام 2 زنجانی به المپیاد جهانی مهارت لندن

خبرگزاری فارس: مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان گفت: امید کرمی و مجتبی کریمی از استان زنجان به چهل و یکمین دوره المپیاد جهانی مهارت اعزام می‌شوند.

اعزام 2 زنجانی به المپیاد جهانی مهارت لندن
یدالله جماعتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امید کرمی با کسب مدال طلای کشوری در رشته روباتیک به عنوان نفر برتر موفق کسب رتبه برتر کشوری در این دوره از مسابقات شد و به چهل و یکمین دوره المپیاد جهانی مهارت لندن به همراه مجتبی کریمی اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه این دو نفر به عنوان برترین‌های دوره یازدهم المپیاد علمی مهارت به کشور انگلیس راه یافته‌اند، افزود: این دو نفر 14 روز در لندن حضور دارند.
مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان‌ از اعزام کارشناس ماهر زنجانی در زمینه کنترل صنعتی و رباتیک به عنوان داور و کارشناس خبر داد و یادآور شد: علی افشار و محمد علی یکتا جزء 12 کارشناس اعزامی کشور به این دوره از مسابقات اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه افراد انتخاب شده برای مسابقات لندن اکنون در اردوی آمادگی در مشهد مقدس به سر می‌برند، تصریح کرد: این افراد با روحیه بالا آماده اعزام به مسابقات هستند و امکانات استفاده از روانشناس و مترجم و هرآنچه که برای ورود به مسابقات لازم است را دریافت می‌کنند.
جماعتی با اشاره به اینکه مجتبی کریمی دارنده مدال طلای رشته رباتیک نیز از آمادگی کامل برای اعزام به مسابقات به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: از مسابقات جهانی بدون کسب امتیاز برنمی‌گردیم.
وی از پذیرش یک هزار و 181 نفر در دوازدهمین دوره مسابقات علمی مهارت خبر داد و افزود: 252 نفر به مسابقات استانی راه یافتند.
‌مسئول برگزاری دوازدهمین المپیاد علمی مهارت زنجان‌ افراد برگزیده برای شرکت در مرحله کشوری که در تهران و استان‌های مختلف برگزار می‌شود در 22 رشته حضور می‌یابند.
وی یادآورشد: منتخبان مسابقات استانی با کسب 75 امتیاز از 100 امتیاز در نظر گرفته شده برای این مسابقات کشوری راه می‌یابند.
جماعتی کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت، شناساندن اهمیت آموزش‌های مهارت فنی و توسعه اقتصادی به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، شناسایی و معرفی نخبگان به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و شناسایی کمبودهای آموزشی مهارت را از اهداف برگزاری این المپیاد برشمرد.
وی ادامه داد: ارتقای سطح آموزش مهارت در کشور، ایجاد انگیزه در جوانان برای کسب مهارت، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های کشور تا سطح مهارت جهانی، شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها را از دیگر اهداف برگزاری این المپیاد محسوب می‌شود.
 مسئول برگزاری المپیاد علمی مهارت زنجان با بیان اینکه این المپیاد در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: مسابقات شهرستانی به صورت داخلی و مسابقات استانی به صورت پروژه عملی با ایجاد شرایط مساوی برگزار می‌شود.
جماعتی با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری استقبال از این المپیاد افزایش چشمگیری یابد، تصریح کرد: با جذب جوانان با استعداد و استفاده از اساتید مجرب در راستای شکوفایی استعدادهای جوانان تلاش می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول