اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد؛

تعدیل نیروی انسانی در شهرداری ارومیه

خبرگزاری فارس: در یک ماه گذشته شاهد تعدیل نیرو در شهرداری ارومیه به عناوین مختلف بودیم به طوری‌که این کارگران در تلاش برای رسیدن به حقوقشان هستند.

تعدیل نیروی انسانی در شهرداری ارومیه
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه با گذشت یک ماه از اعتراض کارگران شهرداری ارومیه و مراجعه آنها به استانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه برای پرداخت معوقه و حقوقشان نه تنها دردی از دردهای این کارگران دوا نشده بلکه این امر سبب از کار بیکار شدن آنها و ایجاد دغدغه دیگری برای این کارگران و خانواده‌هایشان شده است.
در این میان پیگیری حقوق کارگران نه تنها به عهده مسئولان ذی‌ربط است بلکه خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی واسطه‌ بین مردم و مسئولان بوده و در این میان وظایفی بر دوش دارند ولی در حال حاضر در ارومیه حقوق کارگران و شان و منزلت خبرنگاران رعایت نمی‌شود.
در یک ماه گذشته شاهد بودیم که کارگران شهرداری ارومیه با مراجعه به ارگان‌ها و نهادهای ذی‌ربط برای دریافت حق و حقوق و مطالبات خود راه به جایی نبرده‌اند و هر یک از مسئولان امر در راستای پاسخگویی به مطالبات این کارگران شانه خالی کرده‌اند و کارگران شهرداری ارومیه برای دادخواهی با مراجعه به دفتر خبرگزاری فارس خواستار رسیدن به مطالبات خود از طریق رسانه‌ها شدند.
یکی از کارگران شهرداری منطقه یک ارومیه در این ارتباط با حضور در دفتر خبرگزاری فارس اظهار داشت: در پنج ماه گذشته نه تنها اضافه کار خود را دریافت نکرده‌ام بلکه ریالی از بابت حقوق و دستمزد نیز از شرکت پیمانکار خود دریافت نکرده‌ام.
(م- ج) گفت: با مراجعه به اداره کار، شورای اسلامی شهر، شهرداری ارومیه و بازرسی استانداری متاسفانه در یک ماه گذشته راه به جایی نبرده‌ایم.
وی تصریح کرد: پیمانکاران حق و حقوق و بیمه کارگران را پرداخت نمی‌کنند ولی بسیاری از کارگران به دلیل از کار بیکار نشدن با این وضعیت به کار خود ادامه دادند و به امید بهتر شدن موقعیت تمام این مشکلات را تحمل کردند ولی امروز نه تنها نتوانسته‌اند به حقوق خود دست یابند بلکه تعداد زیادی از آنها از کار بیکار شدند.
این کارگر افزود: پیمانکاران دلیل عدم پرداخت حقوق کارگران را کوتاهی در پرداخت اعتبار از سوی شهرداری ارومیه به پیمانکار عنوان می‌کنند ولی در این میان افرادی که از این وضعیت نابسامان متضرر می‌شوند کارگران شهرداری ارومیه هستند.
(م- ج) ادامه داد: طی مراجعه خود به شورای اسلامی شهر نه تنها چاره‌ای برای حل مشکل خود نیافته‌ایم بلکه موجبات یاس و ناامیدی ما از سوی شورای اسلامی شهر فراهم شده است.
این کارگر منطقه یک شهرداری ارومیه گفت: افرادی با سابقه کار یک سال در شهرداری ارومیه ابقا شدند ولی کارگرانی با 15 تا 17 سال سابقه کار در شهرداری ارومیه از کار بیکار شده‌اند و شهردار ارومیه باید جوابگوی خانواده این کارگران باشد.

* مصاحبه به شرط تایید خبرنگار از سوی حراست شهرداری
طی تماس تلفنی خبرنگار خبرگزاری فارس با شهردار منطقه یک، امیر کیامهر شهردار این منطقه از این موضوع ابراز بی‌خبره کرده و دلیل این بی‌خبری را حضور دو روزه خود در شهرداری منطقه یک ارومیه عنوان کرد و موضوع را برای رسیدگی بیشتر به همکار خود ارجاع داد.
تماس‌های تلفنی مکرر با وی و پیگیری‌های این خبرگزاری در زمینه دلیل عدم پرداخت مطالبات این شرکت پیمانکار گفت: در صورتی با خبرنگاران مصاحبه خواهم کرد که خبرنگار از سوی حراست شهرداری مرکزی مورد تایید قرار گیرد.
بر این اساس با مراجعه به حراست شهرداری مرکزی متاسفانه شاهد برخورد نامناسب و دور از شان یک متصدی در پست حراست یک نهاد یا ارگان مواجه شدیم.
حراست شهرداری مرکزی ارومیه زمانی که موضوع مصاحبه را جویا شد با برخوردهای نامناسب خود هرگونه مصاحبه با شهرداری منطقه یک را غیرقانونی عنوان و اعلام کرد: اجازه مصاحبه با شهردار منطقه یک ارومیه را ندارید و خودتان این موضوع را به شهرداری منطقه یک نیز اعلام کنید.
هرچند خبرنگاران استان آذربایجان غربی به ‌ویژه خبرنگاران ارومیه‌ای هر روز با چنین برخوردهایی از سوی تعداد زیادی از مسئولان مواجه می‌شوند ولی در این میان نادیده گرفتن حقوق کارگران و رسیدگی به این موضوع مهم از دید هیچ یک از خبرنگاران استان پنهان نمی‌ماند و بدون شک ما خبرنگاران به رسالت خبری خود و انعکاس مشکلات به گوش مسئولان به رسالت خود عمل خواهیم کرد و براساس این وظیفه بود که با مراجعه به دفتر شهردار ارومیه پیگیری این موضوع به مدیر دفتر شهردار پاس داده شده و نه تنها وقت مصاحبه با شهردار ارومیه برای خبرنگار خبرگزاری فارس که وجهه و عمل به رسالت و وظیفه خبری خبرنگاران این خبرگزاری زبانزد مسئولان شهرهای مختلف آذربایجان غربی است داده نشد بلکه اعلام شد که شهردار نیز در این زمینه ابراز نظر نخواهد کرد و پاسخگوی مسائل کارگری شهرداری ارومیه حراست این شهرداری است.

* جایگاه شهردار ارومیه کجاست؟
آنچه در این میان جای سوال دارد جایگاه و نقش حراست در شهرداری ارومیه و جایگاه شهردار ارومیه است که بدون شک این سوال هم همچون دیگر سوال‌ها از سوی شهردار ارومیه بدون جواب خواهد ماند چرا که افسار امورات شهرداری ارومیه و مدیریت شهری این شهر در دست حراست و مدیر دفتر این شهرداری است.
ولی این موضوع کاملا آشکار است که مسئولان ذی‌ربط اهتمام جدی نسبت به حل مشکلات کارگری استان ندارند چرا که به عنوان‌های مختلف شاهد تجمع کارگران کارخانه‌ها و شرکت‌های خدمات‌رسان در مقابل استانداری آذربایجان غربی هستیم.
در این میان تضییع حقوق کارگزان به ویژه توسط شرکت‌های خدمات‌رسان موضوعی نیست که بتوان با بی‌تفاوتی از کنار آن رد شد و مسلما تمام این موارد از دید مردم و جامعه خبری استان پنهان نمی‌ماند و همه می‌دانیم برای حل مشکلات کارگران چشمی بینا و گوشی شنوا و مسئولی دردمند می‌خواهد نه چشم و گوش بسته و منزوی و مسئولی پشت میزنشین.
-------------------------
گزارش از: مریم رسولی
------------------------
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول