اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

نشست نویسندگان دینی با موضوع حجاب و عفاف/ اجمالی

نخستین نشست نویسندگان دینی با موضوع حجاب و عفاف برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین نشست نویسندگان با موضوع حجاب و عفاف با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان برگزار شد.

نخستین نشست نویسندگان دینی با موضوع حجاب و عفاف برگزار شد
به گزارش خبرنگار آیین‌واندیشه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در نخستین نشست نوینسدگان دینی با موضوع عفاف و حجاب که عصر امروز در سرای اهل قلم برگزار شد، اظهار داشت: حجاب دو نوع است یک حجاب انفعالی و دوم حجاب فعال و زمانی میشود در جامعه خودمان از حجاب سخن گفت که نخست حجاب فرد را از خطر مصون نگه
دارد دوم اینکه از عقل محتاط برخوردار باشد.
وی افزود: در جامعه تبلیغ و توصیه برای حجاب زمانی مثمرثمر است که ضرر بیحجابی برای فرد مورد نظر قابل لمس و مشاهده باشد. دو سال گذشته دو پسری دختر جوان بیحجابی را مورد تعرض قرار دادند و پس از واقعه دستگیر و مجازات شدند و پس از واقعه کوچکترین تغییری در حجاب فرد مورد تعدی قرار گرفته صورت نگرفت و آشکارا در مصاحبه با رسانه‌ها در مورد تجاوز و افراد متجاوز گفت‌وگو میکرد.
در ادامه این مراسم پروین سلیهی گفت: تفاوت ماه مبارک با دیگر ماههای عادی سال مانند تفاوت انسان عادی با انسان کامل است.
وی افزود: یکی از مشکلات در تولید عدم آثار خوب سینمایی فقر فیلمنامه‌نویسی است و ما فقر فیلمنامه خوب و تأثیرگذار مواجه هستیم.
از دیگر سخنرانان برنامه جمشیدی نویسنده و داستان‌نویس بود که در بررسی شخصیت در داستان‌نویسی و قرآن و ارتباط دین با دین‌باوری پرداخت و گفت: زبان قرآن داستان‌گویی محض نیست. نویسنده مسلمان زمانی میتواند اثر جاودان خلق کند که نخست خودش را تربیت کند و دوم فریب بازیهای روشنفکرانه را نخورد.
وی ادامه داد: داستان حضرت مریم و موسی نشان دهنده این است که انبیا راه سختی در پیش داشتند و بسیاری از داستان‌ها استعاره و واقعیت با هم ترکیب شده‌اند.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد صادقی معاون فرهنگی حوزه باقرالعلوم در سخنانی گفت: هر جامعه‌ای را که میخواهند از درون نابود کنند معمولاً به ترویج فساد در آن جامعه کمک میکنند و یکی از راههای ترویج فساد ترویج بیحجابی در میان زنان و دختران جامعه است.
وی ادامه داد: یکی از ویژگیهای اخلاقی که انسان را از گناه باز میدارد حیا است برای اینکه حیا محدویت به شمار میرود و محدودیت در بسیاری از مکان‌ها امر مذمومی به شمار نمیرود و در تعریف حیا گفته‌اند درک بیننده محترم است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول