اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 92؛

مناطق کوهستانی گیلان گازرسانی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز گیلان از آغاز گازرسانی به مناطق کوهستانی و صعب‌العبور این استان از سال 92 خبر داد.

مناطق کوهستانی گیلان گازرسانی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سید جلال نورموسوی شامگاه یکشنبه در جریان افتتاح پروژه گاز رسانی به خانوار‌های روستای پشتیر این شهرستان، اظهار داشت: صومعه‌سرا از شهرستان‌های پیشتاز و مطرح در بخش گازرسانی به مناطق روستایی در سطح کشور است.
وی با بیان اینکه صومعه‌سرا با بیش از 90 روستا جزو شهرستان‌های مهم گیلان از نظر تعدد روستاهای متمرکز و غیرمتمرکز است، افزود: با توجه به این موضوع، شاخص گاز رسانی در این شهرستان 75 درصد بوده که از درصد استانی نیز فراتر است.
مدیر عامل شرکت گاز گیلان با اشاره به اجرای طرح گازرسانی به روستای پشتیر صومعه‌سرا تصریح کرد: این طرح با 45 کیلومتر لوله‌گذاری و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 970 میلیون تومان انجام شده است.
این مسئول ادامه داد: طرح گازرسانی به روستای پشتیر نیز مانند گازرسانی به مجموعه روستاهای تنیان صومعه‌سرا حجم وسیعی از عملیات گازرسانی استان را به خود اختصاص داده که نیازمند 400 انشعاب و صرف هزینه‌ای بالغ بر 70 تا 80 میلیون تومان دیگر است.
نورموسوی از انتقال گاز روستایی به 13 روستای دیگر صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح با سرعت در حال اجراست.
به گفته مدیرعامل شرکت گاز گیلان، 11 روستا از روستاهای مشمول در این طرح گازرسانی در مجموعه آبادی‌های روستای تنیان قرار گرفته که پس از تکمیل ایستگاه گاز در روستای فتمه‌سر و 11 ایستگاه دیگر عملیات گازرسانی به بخش جلگه‌ای شهرستان‌های فومن و صومعه‌سرا انجام می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت انتقال گاز در مناطق روستایی گیلان متذکر شد: گیلان با گازرسانی به 865 روستا، دارای رتبه دوم گازرسانی به مناطق روستایی در کشور است.
نورموسوی درصد بهره‌مندی روستاهای گیلان از گاز طبیعی را 82 درصد عنوان کرد.
این مسئول با بیان اینکه یک‌هزار روستای گیلان فاقد شبکه‌های گاز طبیعی هستند، ابراز داشت: طرح گازرسانی به این روستاها بر اساس برنامه پنجم توسعه انجام می‌شود.
این مسئول افزود: تا بین سال‌های 90 و 91 بالغ بر 500 روستا از روستاهای مذکور از نعمت گاز خانگی برخوردار می‌شوند که پس از اجرای آن، شاخص گازرسانی در گیلان به 86 درصد افزایش می‌یابد.
وی دارا بودن شهرهای سبز را یکی از قابلیت‌های بخش گازرسانی در این استان ذکر کرد و بیان داشت: در حال حاضر گیلان دارای یک شهر سبز بوده که تا پایان سال 91 به هفت شهرستان سبز با متوسط برخورداری 95 درصد گاز ارتقا می‌یابد.
مدیر عامل شرکت گاز گیلان با اشاره به میزان رشد سریع شاخص گازرسانی در گیلان به ویژه در مناطق روستایی عنوان کرد: تا قبل از دولت نهم تنها 249 روستای گیلان گازدار بودند که در طول دو دولت اخیر به 616 روستا افزایش یافته است.
نورموسوی تصریح کرد: این میزان فعالیت مستمر و موثر در سال‌های اخیر، نشانه نگاه ویژه و خاص دولت به مناطق محروم و روستایی است.
وی گازدار شدن 113 هزار خانوار شهری، 636 واحد صنعتی و 47 شهر گیلان از نعمت گاز طبیعی را از دیگر اقدام‌ها در چند ساله اخیر برشمرد.
این مسئول از آغاز عملیات گازرسانی به مناطق کوهستانی و صعب‌العبور گیلان خبر داد و یادآور شد: مجموع پروژه‌های گاز رسانی به مناطق جلگه‌ای گیلان تا پایان سال 91 به اتمام می‌رسد و پس از آن گازکشی به مناطق کوهستانی با همکاری بخش‌های مرتبط آغاز می‌شود.
مدیر عامل شرکت گاز گیلان به وجود 70 جایگاه گاز طبیعی در سطح استان اشاره کرد و اذعان داشت: تمام جایگاه‌ها از میزان مناسب گاز برخوردار هستند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول