اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر:

راندمان آبیاری شبکه‌های آب بوشهر 32 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: راندمان فعلی آبیاری شبکه‌های آب استان بوشهر حدود 32 درصد است.

راندمان آبیاری شبکه‌های آب بوشهر 32 درصد است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، شاهپور رجایی در بازدید از طرح‌های آبیاری و زهکشی بخش آبپخش اظهار داشت: آبپخش از مناطق مهم و عمده کشاورزی استان بوشهر است و این منطقه با دارا بودن بیش از 1.5 میلیون اصله نخل، سهم عمده‌ای در تولید خرمای کشور دارد.
وی افزود: تقویت آبیاری و زهکشی کانال‌های آبیاری از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که برای تقویت کشاورزی در این منطقه اجرایی میشود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از پیشرفت 45 درصدی بازسازی کانال آبیاری دشتی اسماعیل‌خانی آبپخش خبر داد و خاطرنشان کرد: مرمت و بازسازی کانال آبیاری دشتی اسماعیل‌خانی بخش آبپخش دشتستان با پیشرفت 45 درصدی و هزینه 18 میلیارد ریال در دست اجراست. 
رجایی در تشریح جزئیات این طرح گفت: بازسازی و مرمت احداث کانال آبیاری دشتی اسماعیل‌خانی با هدف بهبود و توسعه اراضی روستاهای بنار سلیمانی و دشتی اسماعیل‌خانی به طول چهار هزار 357 متر با ظرفیت انتقال آب سه متر مکعب در ثانیه به اجرا درآمده است.
وی ادامه داد: 70 کیلومتر از 156 کیلومتر طول شبکه آبیاری آبپخش معادل 45 درصد این کانال، پوشش بتنی شده و بقیه در دست مطالعه و اجرا است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: کار مطالعات، نقشه‌برداری و زمین‌شناسی کانال‌های باقیمانده انجام شده در مرحله نهایی است و حداکثر تا شهریور ماه طراحی آن خاتمه مییابد.
رجایی با بیان اینکه راندمان فعلی آبیاری شبکه‌های آب استان بوشهر حدود 32 درصد است اذعان داشت: باید طبق برنامه پنجم توسعه راندمان آبیاری شبکه‌ها حداقل به 40 درصد برسد.
وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات کارگروه آب و کشاورزی استان بوشهر مقرر شده که راندمان آبیاری شبکه‌های آبیاری و زهکشی این استان تا پایان برنامه پنجم توسعه به 45 درصد برسد که این امر در صورت تامین اعتبار و همکاری متقابل دستگاه‌های ذیربط دست یافتنی است.
بخشدار آبپخش نیز در این آیین اظهار داشت: بهبود وضعیت آبیاری در توسعه کشاورزی منطقه بسیار مهم و اثربخش است و طی دو سال اخیر با همکاری مسئولان ارشد استان، گام‌های مهمی در این زمینه برداشته شده است.
کوروش رستمی افزود: شرکت آب منطقه‌ای و همچنین شرکت آبیاری و زهکشی استان با همکاری و مساعدت خوبی در احداث و مرمت کانال‌ها تلاش میکند و انتظار داریم به نتایج مورد نظر برسیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول