اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار و امور اجتماعی گیلان:

‌9 درصد فولاد کشور در گیلان تولید میشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار و امور اجتماعی گیلان از تولید 9 درصد فولاد کشور با اجرای طرح‌های بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در این استان خبر داد.

‌9 درصد فولاد کشور در گیلان تولید میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، خلیل حنیف در مراسم افتتاح سالن شماره 2 سالن ورزشی کارگران گیلان همزمان با هفته دولت در این شهر اظهار داشت: 8 سالن ورزشی برای استفاده کارگران در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه تا 5 سال گذشته تنها یک سالن ورزشی در استان برای کارگران وجود داشت، افزود: با افتتاح سالن شماره 2 کارگران در حال حاضر 8 سالن ورزشی برای کارگران در گیلان به بهره‌برداری رسیده است.
حنیف تعداد کارگران بیمه شده گیلان را 230 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد کارگر در 3 هزار و 850 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ فعالیت میکنند.
مدیرکل کار و امور اجتماعی گیلان با اشاره به ادغام وزارتخانه‌های کار، تعاون و تامین اجتماعی، تصریح کرد: سال‌های گذشته خدمات به کارگران در قالب دو سازمان تامین اجتماعی و اداره کار و امور اجتماعی ارائه میشد و جدا بودن این دو تشکیلات که هر کدام زیر نظر وزارتخانه جداگانه‌ای بودند سبب کندی در کار بوده و موانعی را بر سر راه داشت.
وی ادامه داد: روند خدمات‌دهی به کارگران با ادغام سازمان تامین اجتماعی و اداره کار و امور اجتماعی بهبود یافته و سریع‌تر میشود.
حنیف بخش‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی در گیلان را دارای قابلیت‌های مناسب در ایجاد اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم در استان فراهم شده و افتتاح بزرگراه رشت – قزوین در جذب گردشگر تاثیرگذار است.
دبیر کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان به سرمایه‌گذاری و احداث هتل در 4 سال گذشته از محل طرح‌های زودبازده در استان اشاره کرد و اذعان داشت: بخشی از این سرمایه‌گذاریها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری میرسند و در توسعه اشتغال موثرند.
وی احداث سیلو، انبار و سردخانه در بخش کشاورزی را حائز اهمیت خواند و بیان داشت: در مدت 3 سال گذشته حجم خوبی سیلوسازی در استان انجام شده و محصولات کشاورزی را میتوان در این محل‌ها نگهداری کرد ضمن اینکه واحدهای صنایع تبدیلی و کنسانتره نیز میتوانند به موقع از این محصولات استفاده کنند.
حنیف صنایع تبدیلی و کنسانتره را سبب استفاده بهینه از محصولات کشاورزی عنوان کرد و یادآور شد: محصولات کشاورزی با استفاده از صنایع تبدیلی دیگر به صورت خام از استان خارج نمیشوند.
مدیرکل کار و امور اجتماعی گیلان ایجاد توسعه در بخش تولید و صنعت را یکی از برنامه‌های دولت توسط طرح‌های زودبازده نامید و افزود: دولت در سال‌های گذشته با اجرای طرح‌های زودبازده توانسته تحولی خوبی در صنعت استان ایجاد کند.
وی ایجاد واحدهای فولادسازی را از جمله طرح‌هایی عنوان کرد که با کمک بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در گیلان راه‌اندازی شدند و تصریح کرد: گیلان 8 تا 9 درصد فولاد کشور را تامین میکند و این امر از رهگذر طرح‌های زودبازده است.
حنیف به افتتاح سالن ورزشی شماره 2 کارگران رشت اشاره کرد و اظهار داشت: این سالن ورزشی در مساحت 2 هزار و 500 مترمربع  و در 2 طبقه با اعتباری معادل 620 میلیون تومان احداث شده است.
دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان اذعان داشت: کارگران در این مجموعه ورزشی از 8 رشته ورزشی بهره میبرند ضمن اینکه دیگر اقشار نیز میتوانند از خدمات این مجموعه استفاده کنند.
وی با اشاره به استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی کارگران رشت، یادآور شد: حدود 80 درصد استخر سرپوشیده آماده شده و با افتتاح آن 620 نفر میتوانند همزمان از مجموعه آبی واترپلو، سونای خشک و تر و همچنین جکوزی استفاده کنند.
فرماندار رشت نیز در این مراسم با تبریک هفته دولت با بیان اینکه شاهد اجرای پروژه‌های مختلفی در رشت هستیم، افزود: 414 پروژه با اعتباری بالغ بر 147 میلیارد تومان در هفته دولت جاری در شهرستان رشت به بهره‌برداری میرسد.
سیدولیالله عظمتی تعداد 396 پروژه را مربوط به بخش دولتی معرفی کرد و یادآور شد: 18 پروژه نیز مربوط به بخش خصوصی است.
عظمتی اذعان داشت: بخش خصوصی پروژه‌های بسیاری در  رشت در دست اجرا دارد که در توسعه این شهرستان تاثیرگذار است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول