اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان همدان:

مدارس قرآنی در سال تحصیلی جدید 2 برابر می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان همدان گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد مدارس قرآنی دو برابر می‌شود.

مدارس قرآنی در سال تحصیلی جدید 2 برابر می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن مظاهری بعد از ظهر امروز در همایش مدیران قرآنی جنوب استان همدان در شهرستان ملایر، قرآن را پایه و اساس زندگی خواند و افزود: هر کس می‌خواهد با قرآن انس بگیرد باید ارتباط قلبی عمیقی با این کتاب آسمانی برقرار کند.
وی مهم‌ترین هدف از اجرای برنامه‌های محفل انسی با قرآن را ایجاد زمینه‌ بیشتر برای نزدیکی بهتر جوانان و نوجوانان با قرآن کریم خواند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان همدان گفت: در ماه مبارک رمضان سه محفل بزرگ انس با قرآن برای دانش‌آموزان مدارس قرآنی در استان برگزار شده که بیش از 3 هزار نفر از دانش‌آموزان سراسر استان در این محافل شرکت کرده‌اند.
وی ادامه داد: این محافل در سه شهرستان رزن، بهار و ملایر برگزار شده که همراه با برنامه‌های تلاوت قرآن، سخنرانی، برنامه‌های جذاب قرآنی، تقدیر از نخبگان مدارس قرآنی و ضیافت افطار است.
مظاهری از فعالیت 10 هزار مدرسه قرآنی در سراسر کشور خبر داد و ابراز داشت: از این تعداد 227 مدرسه سهمیه استان همدان است که تاکنون سه ترم از این مدارس سپری شده است.
وی گفت: با توجه به ابلاغیه توسعه مدارس قرآنی از وزارت آموزش و پرورش قرار است که تعداد مدارس قرآنی در سال تحصیلی جدید به دو برابر برسد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش همدان مهم‌ترین هدف از ایجاد مدارس قرآنی را توسعه فرهنگ قرآنی و ارتباط بیشتر دانش‌آموزان با این کتاب الهی برشمرد.
وی از کسب بیش از 12 عنوان رتبه برتر توسط دانش‌آموزان استان در مسابقات قرآن و معارف اسلامی در کشور خبر داد و ابراز داشت: در این میان امسال شاهد رشد و ارتقای دانش‌آموزان بوده‌ایم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن فاضلیان، امام جمعه موقت ملایر نیز آموزش قرآن را از حقوق فرزندان بر والدین دانست و افزود: هر کس با قرآن مأنوس شود بر روشنی دیده او افزوده و از نادانی‌اش کم می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول