اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار خراسان رضوی؛

بازسازی مناطق سیل‌زده چناران آغاز شد

خبرگزاری فارس: در بازدید معاون امور عمرانی استاندار خراسان رضوی از مناطق سیل‌زده شهرستان چناران و تشکیل جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بازسازی مناطق سیل‌زده این شهرستان آغاز شد.

بازسازی مناطق سیل‌زده چناران آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سعید حسین‌پور در این جلسه که در مسجد روستای سیل‌زده گاه برگزار شد، اظهار داشت: شیب تند منطقه سیل‌زده و نبود پوشش گیاهی مناسب آن، صدمات و لطمات زیادی را به بخش‌های مختلف وارد کرد که متاسفانه پنج نفر از هموطنان ما نیز جان خود را از دست دادند.
جانشین شورای هماهنگی مدیرت بحران استان تصریح کرد: ما از طرف استاندار خراسان رضوی به منطقه سیل زده آمده ایم تا ضمن دلجویی از بازماندگان جان‌باختگان سیل اخیر، از تمام دستگاه‌های اجرایی بحران مدار و همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها که از ابتدای حادثه مشغول امدادرسانی به آسیب‌دیدگان بوده اند، قدردانی کنیم.
محمد دهقان، نماینده شهرستان چناران در مجلس شورای اسلامی نیز در اظهاراتی ضرورت اجرای پروژه‌های آبخیزداری، اجرای دیوار ساحلی، احداث پل در روستای سیل زده بقمچ و نیز بازسازی بافت فرسوده منازل را یادآور شد.
سیدرضا عباسی معاون اداره‌کل مدیرت بحران استان نیز یکی از دلایل اصلی بروز سیلاب را تجاوزات صورت گرفته به حریم و بستر رودخانه دانست و خواستار رفع تصرفات و بازکردن مسیر آب شد.
در این جلسه مقرر شد دستگاه‌های اجرایی مرتبط، برآوردهای خسارات وارده را تهیه کنند و همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مقاوم‌سازی منازل مسکونی و جهاد کشاورزی برای مرمت کانال کشاورزی، تمهیدات لازم را بیندیشند.
تامین فوری آب شرب روستای سیل‌زده گاه به وسیله تانکر آبرسانی و متعاقب آن، احداث شبکه انتقال آب روستا، از دیگر مصوبات این جلسه بود.
همچنین با توجه به اینکه بخشی از دیوار ساحلی روستای بقمچ از بین رفته است، مقرر شد برآورد خسارت و سپس اقدام لازم برای ترمیم آن صورت گیرد.
ترمیم راه‌های بین مزارع و باغات، اجرای پروژه‌های آبخیزداری و احداث و مرمت آب‌نماهای روستایی از دیگر مصوبات این جلسه بود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول