اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی:

قانون الزام اعلام کدپستی در استان مرکزی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: سازمان ثبت احوال استان با توجه به وظیفه ذاتی خود در زمینه تولید آمارهای جمعیتی و مهاجرت، قانون الزام اعلام شماره ملی و کدپستی را پیگیری می‌کند.

قانون الزام اعلام کدپستی در استان مرکزی اجرا می‌شود
 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهدی چقایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس قانون هر شهروند موظف است در صورت تغییر مکان سکونت، نشانی محل سکونت خود و تغییر کدپستی را به مراکز و ادارات ثبت احوال در سراسر کشور اعلام کند، اما متاسفانه تاکنون در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت نگرفته و شهروندان توجهی به این مهم ندارند.
وی تصریح کرد: اطلاعات یا آمارهای مهاجرت‌ها شاخص‌هایی هستند که می‌توانند داده‌های خام را به داده‌های مفید تبدیل کرده و با توانایی که در آن نهفته است، زمینه را برای مقایسه خدمات ارائه شده و امکانات مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هموار کند، بنابراین می‌طلبد شهروندان در این زمینه بر اساس قانون عمل کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییر سکونت خود را به ادارات ثبت احوال اعلام کنند.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با تاکید بر لزوم اعلام تغییر سکونت از سوی شهروندان گفت: بدون شک چنانچه مدیران آمار و اطلاعات درستی از نحوه توزیع جمعیت داشته باشند بهتر خواهند توانست برنامه‌ریزی کرده و رفاه جامعه و مردم را رقم بزنند.
چقایی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از این پس شهروندان باید
تغییر آدرس حتی از یک طبقه به طبقه دیگر در یک آپارتمان، یا از یک محل به محل دیگر و از یک شهر به شهر دیگر را در سریع‌ترین زمان ممکن به ادارات ثبت احوال اطلاع دهد.
وی با بیان اینکه بر اساس بخشنامه معاون اول رئیس جمهور دستگاه‌های اجرایی مکلفند در تمامی فعالیت‌های اداری و انتظامی کدپستی مندرج در پست کارت شناسایی ملی را ملاک قرار دهند، گفت: براساس این بخشنامه  کارت شناسایی ملی به عنوان سند شناسایی اتباع ایرانی محسوب شده و دارنده کارت مکلف است در صورت تغییر محل سکونت خود مراتب را به ثبت احوال اطلاع دهد.
‌مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اظهار داشت: مردم باید با مراجعه به ادارات ثبت احوال شهرستان‌ها و یا از طریق اینترنت آدرس جدید سکونت خود را اعلام کنند تا کارت ملی جدید در اختیار آنها قرار گیرد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول