اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر سریال مختارنامه:

بنیان‌گذار هنر ایران خطه تاریخی مرو است

خبرگزاری فارس: بازیگر نقش عبدالرحمان در سریال مختارنامه گفت: بنیان‌گذار هنر ایران کنونی، خطه بزرگ تاریخی مرو و همچنین شهر مشهد مقدس است.

بنیان‌گذار هنر ایران خطه تاریخی مرو است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد علامه یکی از بازیگران توانمندی است که با ایفای نقش عبدالرحمان در سریال مختارنامه بازی زیبایی در شناسنامه هنری خود به جای گذاشت، آنچه در ادامه میخوانید گفت‌وگوی تفصیلی خبرنگار فارس با این بازیگر در محل غرفه سریال مختارنامه در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد است.

فارس: آقای علامه لطفا خودتان را برای ما و مخاطبان معرفی کنید؟
علامه: 58 ساله هستم؛ متولد شیراز و تاکنون فعالیت‌‌های نظیر دوبله، رادیو، تئاتر، و بازیگری را انجام داده‌ام.

فارس: از بازی زیبایتان در سریال مختارنامه برایمان بگویید و چی شد که این نقش را قبول کردید؟
علامه: من همیشه آرزو داشتم که با آقای میرباقری همکاری کنم روزی که با من تماس گرفتند و گفتند که به دفتر بیا به من گفتند که یک نقشی برایت دارم در نقش یکی از یاران مختار باید بازی کنی و من گفتم اگر هر نقشی مانند سوارکاری و شمشیر زنی که کسی نمیتواند آن را ایفا کند به من بدهید من آن‌را بازی میکنم.

فارس: یعنی واقعا توان بازی کردن در این نقش‌ها را داشتید؟
علامه: بله چون قبلا سابقه بازی در آثار تاریخی را داشتم، اوایل کار که این نقش را بازی کردم در لوکیشن خانه مختار در احمد آباد مستوفی کارم را شروع کردم که آنجا همه دور هم جمع شدند و جلسه‌ای بود برای اینکه صحت و سقم حکم قیام مختار معلوم شود. در همان روزهای اولیه آقای میرباقری به من گوشزد کردند که کمربندت را سفت ببند تا برایت بنویسم و منظورشان این بود که سکانس‌‌هایی حساس را باید بازی میکردم.

فارس: گفتید قبلا هم سابقه بازی در نقش‌های تاریخ را داشتید، قبل از مختارنامه در چه اثری مشغول بازی بودید ؟
علامه: نمایش رافعه بود که یک درام تاریخی به صورت تئاتر بود که استقبال خوبی هم از آن شد و در محل تالار وحدت تهران به روی صحنه رفت.

فارس: تجربه همکاری با آقای میرباقری در سریال مختارنامه چگونه بود؟
علامه: آقای میرباقری یکی از کارگردانان توانمند ما است و در انتخاب نقش‌ها ذره‌بین بسیار قوی دارند و یکی از پرافتخارترین شناسنامه‌های کاری من با سریال مختارنامه رقم خورد.

فارس: بگذریم شما از نمایشگاه قرآن و عترت بازدید کردید این نمایشگاه را چگونه ارزیابی کردید؟
علامه: در این بازدیدی که من داشتم غرفه‌ها بینظیر بود و هنرمندان توانمند و زبده‌ای در این نمایشگاه حضور دارند و در مقایسه با نمایشگاه تهران بسیار متنوع است ولی استقبال از نمایشگاه بسیار کم است و این در شأن و مقام والای قرآن نیست.

فارس: واقعا بازدید از نمایشگاه اندک است؟
علامه: یکی اینکه اطلاع‌رسانی بعد از برگزاری نمایشگاه صورت گرفت و دوم اینکه درست در ساعات افطار نمایشگاه برگزار میشود ولی نسبتا بازدید هم خوب است امید میرود در سال آینده این نقص‌ها برطرف شود چرا که برگزاری  نمایشگاه قرآن خواست خیلی از مسلمانان است.

فارس: شهر مشهد مقدس شما را یاد چه چیزی میاندازد ؟
علامه: بگذارید برایتان تعریف کنم دو سال پیش من به همکاری آقای سیدجواد هاشمی یک کاری در شهر مشهد انجام دادم به نام مسافران مرو و تحقیقاتی که از آن منطقه کردم به این باور رسیدم که بنیان‌گذار هنر ایرانی ما این خطه بزرگ است.

فارس: حرم مطهر حضرت رضا (ع)؟
علامه: من از کودکی مشتری حضرت رضا (ع) بوده‌ام و آنقدر این شهر را بلد هستم که شیراز را یاد ندارم شیرازیها همه مرید امام رضا (ع) هستند و بر این باور هستم که مشهد مرکز جاذبه‌های عظیم ایران است طوری که همه را به سمت خود جلب میکند همچنین من آدم‌هایی را دیدم که به مشهد آمده اند و کلا خصوصیات مذهبی نداشته‌اند و به طوری به سمت حرم امام رضا کشیده شده‌اند و شاید این یکی از معجزات آن بزرگوار باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول