اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خواستار شد:

گسترش صنایع تبدیلی کشاورزی در قم

خبرگزاری فارس: استاندار قم گسترش صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی را منجر به افزایش میزان ارزش افزوده دانست.

گسترش صنایع تبدیلی کشاورزی در قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاح 26 پروژه بخش کشاورزی واقع در شهرک شکوهیه قم با اشاره به وسعت کم، وضعیت آبرسانی و تولیدات استان در بخش کشاورزی تصریح کرد: استان قم در بخش کشاورزی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد چرا که با تمام مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد موفق به تولید 276 هزار تن از محصولات دام و طیور، 2.3 درصد گوشت مرغ، 3.6 درصد گوشت قرمز، 1.7 درصد شیر خام و  7.5درصد تخم مرغ کشور شده است.
وی با بیان اینکه توسعه بخش کشاورزی با توجه به منابع محدود تنها افزایش سطح زیر کشت نیست، یادآور شد: رویکرد در بخش کشاورزی باید در دو بخش تغییر یابد.
استاندار قم خاطرنشان کرد: درمورد اصلاح الگوی کشت باید در پایان برنامه پنج ساله به سمت محصولات باغی،گیاهان دارویی و کشت کم مصرف برویم که این امر نیاز به جدیت مسئولان، برنامه‌ریزی مناسب، تامین منابع لازم و همکاری کشاورزان دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور گفت: افزایش در ایجاد صنایع تبدیلی، ارزش افزوده فراوانی به دنبال دارد، برای مثال در استان حدود 100 هزار تن شیر مازاد بر مصرف تولید می‌شود که در بهترین وضعیت با قیمت نامناسب در استان‌های هم‌جوار به فروش می‌رسد که این به ضرر اقتصاد کشاورز و استان است.
وی افزود: با تاسیس یک کارخانه صنعتی تبدیلی می‌توان این مقدار شیر را به شیر خشک تبدیل کرد تا با بالا بردن مدت ماندگاری مشکل نگهداری مازاد بر مصرف حل شود.
استاندار قم در ادامه با بیان اینکه صنایع تبدیلی باید با تغییر الگوی کشت تغییر کنند، افزود: این تغییرات در راستای بهینه‌سازی استفاده از منابع کشاورزی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور با اشاره به سخنان ریاست جمهوری برای استفاده از آبیاری با فشار در راستای بهینه‌سازی مصرف آب گفت: در این زمینه هیچ محدودیت مالی وجود ندارد، همچنین یک سوم از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرده است تا مسئولان امر در این زمینه با مشکلی روبرو نشوند.
وی در ادامه اضافه کرد: خواسته دولت از بخش کشاورزی فعالیت بیشتر در زمینه جذب منابع است، بنابراین باید با بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی کم شدن 400 میلیون متر مربع آورد آب به قم را جبران کرد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول