اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی انتقال صنعت فرش به جهاد کشاورزی صورت گرفت؛

نامه اعتراض اتحادیه صادرکنندگان فرش به مجلس

خبرگزاری فارس: اتحادیه صنفی صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی در نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی اعتراض خود را به انتقال اختیارات صنعت فرش از وزارت صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی اعلام کرد.

نامه اعتراض اتحادیه صادرکنندگان فرش به مجلس
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در نامه اتحادیه صنفی صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی آمده است: نظر به اینکه متاسفانه موضوع فوق در مجلس مطرح شده است بر خود واجب و وظیفه میدانیم بدین وسیله شدیدا اعتراض شاغلین فرش دستباف را به این موضوع اعلام نماییم.
در این نامه با اشاره به سابقه اتحادیه فرش دستباف مشهد و حضور موثر بازاریان فرش مشهد در مبارزات علیه رژیم طاغوت، پیروزی انقلاب و نیز جنگ تحمیلی و همچنین یاری روزهای سخت و سرنوشت ساز کشور، آمده است: بازاریان این صنف در همه مراحل حضوری جدی و کارساز داشته و جزو افراد مورد اطمینان، معتمد و شاخص جامعه هستند و تولیگری نهادهای دیگر ونبود مدیریت آنان و مصائب به وجود آمده را لمس و تجربه کرده‌اند.
این نامه میافزاید: همچنین با درک صحیح از تبعات این مساله و تاثیر منفی آن از در بازارهای داخلی و خارجی به‌ویژه به لحاظ نداشتن متولی ثابت و تغییرات پی در پی مدیریتی فرش و اینکه این صنعت به عنوان تولید و صنعت ملی شناخته شده است.
‌در این نامه آمده است: همانطور که بارها اعلام داشته‌ایم مدعی تشکیل وزارت فرش یا سازمانی قدرتمند و مستقل، زیر مجموعه مستقیم نهاد رئیس جمهور و تدوین قانون تخصصی که در عمل سبب اعتلای بیش از پیش و ورود فرش دست‌باف به سیستم پویای تجارت در عرصه جهانی شود، هستیم نه اینکه هنوز مدیریت این صنعت ملی دارای جایگاه ثابتی نباشد.
این نامه میافزاید: هنر و صنعت فرش دستباف طی سال‌ها دستخوش تغییرات مدیریتی در تصدیگری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی بوده که در هر دوره به صورتی و بنا به مصلحت و تصمیمات دولت‌مردان با سلایق مختلف مدیریت شده است و سرانجام با تصمیم منطقی مبنی بر تمرکز و تجمیع تمام امور مرتبط به این هنر و صنعت در وزارت بازرگانی، مرکز ملی فرش ایران به عنولن متولی تعیین شده است.
این نامه میافزاید: البته این مرکز به حق طی سال‌های اجرایی شدن این تصمیم و واگذاری مسئولیت به آن، مدافع بافندگان، تجار و صادرکنندگان و تمام رسته‌های خدماتی این هنر و صنعت بوده و پیگیری مستمر فعالیت‌های حمایتی مانند اعطای تسهیلات، بیمه قالیبافان، تحقیق و توسعه، آموزش، بازاریابی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تخصصی فرش دستباف، تصویب و اجرای پرداخت یارانه به تولیدکنندگان و تبلیغات مستمر در رسانه‌های داخلی و خارجی را انجام داده است.
این نامه ادامه میدهد: همچنین طی سال‌های گذشته امکان تولید و عرضه بر‌اساس سلیقه و نیاز بازار و آشنایی تجار و فروشندگان با سلایق مصرف‌کنندگان به بازارهای جهانی و شناسایی بازارهای جدید صادراتی را فراهم کرده است سبب ثبات نسبی دست اندرکاران این هنر و صنعت شده است.
این نامه میافزاید: ‌تقاضای این اتحادیه حمایت آن ریاست و نمایندگان محترم از جامعه فرش دستباف و استقرار حاکمیتی مقتدر و الزام بخش از نظر تخصصی و علمی در حوزه تجارت، صنعت و معدن در حمایت از این کالای هنری صادراتی و توجه بیشتر به این قشر از جامعه را داریم و بار دیگر مخالف تغییر جایگاه متولی این هنر-صنعت و واگذاری آن به جهاد کشاورزی هستیم. 
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول