اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

سرپرست اداره ترویج فرهنگ حجاب و عفاف وزارت کشور در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کرد:

استفاده افراد مشهور از مدل‌‌های ایرانی عامل استقبال جوانان از لباس‌های ملی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره ترویج فرهنگ حجاب و عفاف مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور گفت: استفاده افراد محبوب و مشهور جامعه از مدل‌های ایرانی و اسلامی موجب می‌شود تا این مدل‌ها در جامعه مد شده و مورد استقبال جوانان قرار گیرد.

استفاده افراد مشهور از مدل‌‌های ایرانی عامل استقبال جوانان از لباس‌های ملی
طهورا نوروزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که هم‌اکنون در بحث طراحی لباس داریم، این است که برخی از طراحان دغدغه دین ندارند و آنهایی هم که دغدغه دین دارند، با بحث‌های زیبایی‌شناسی و هنری آشنا نیستند.

وی افزود: در طراحی مد ایرانی و اسلامی، شاخص دینی و فنی نادیده گرفته می‌شود؛ به عنوان مثال زمانی که به یکی از نمایشگاه‌های پوشش ایرانی و اسلامی مراجعه کردم، شاهد رونمایی از لباس ورزشکاران زن بودم که این لباس‌ها اگر چه در ظاهر زیبا بود اما پوشش شرعی مناسبی نداشت و برای حضور زنان ورزشکار مسلمان در میادین ورزشی شایسته نبود.

سرپرست اداره ترویج فرهنگ حجاب و عفاف مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور با بیان اینکه شاخص‌های مد ایرانی و اسلامی در کشور باید احراز شود، گفت: هم‌اکنون طراحان مد و لباس صرفاً جنبه‌های زیبایی‌شناسی را لحاظ می‌کنند، در صورتی که اگر بخواهیم مدل‌های ارائه شده به تولید انبوه رسیده و جایگزین لباس‌های نامناسب شود، باید مدل‌هایی را طراحی کنیم که علاوه بر زیبایی شاخص‌های اسلامی را نیز شامل شود.

نوروزی ادامه داد: لباس‌های طراحی شده باید مطابق با شاخص‌های ایرانی و اسلامی باشد و اگر با رعایت کیفیت بالا و قیمت مناسب به تولید انبوه برسد، افراد جامعه وقتی مشاهده کنند که این لباس‌ها علاوه بر زیبایی و پوشیدگی قیمت مناسب هم دارد، از آنها استقبال می‌کنند.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا افرادی که در جامعه محبوبیت دارند از مدل‌های ایرانی و اسلامی استفاده کنند تا این مدل‌ها در جامعه مد شده و مورد استقبال جوانان قرار گیرد.

دبیر کارگروه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اظهار داشت: هم‌اکنون لباس‌های مناسب که شاخص دینی، ملی و هنری داشته باشند، به چرخه تولید انبوه نمی‌‌رسند در حالی که از طریق نمایشگاه‌های عرضه پوشاک یا فروش به کارمندان ادارات می‌توانیم آنها را در جامعه فراگیر کنیم.

وی گفت: لباس‌هایی که هم‌اکنون در جامعه رواج پیدا کرده، نماد فرهنگ ایرانی و اسلامی نیست در حالی که یکی از شاخصه‌های فرهنگی هر کشوری لباس است اما ما به خوبی در حوزه لباس کار نکرده و به عنوان یک نماد فرهنگی به آن توجه نداشته‌ایم.

نوروزی تصریح کرد: کارشناسان مختلف باید مدل‌های ارائه شده در نمایشگاه‌های پوشش ایرانی و اسلامی را بررسی و مخاطب‌سنجی کنند، به عنوان مثال باید بررسی کنند که ارائه چنین مدل‌هایی در جامعه با استقبال جوانان مواجه می‌شود یا خیر؟

سرپرست اداره ترویج فرهنگ حجاب و عفاف مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور بیان کرد: هم‌اکنون در نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی و اسلامی دغدغه اقتصادی برخی از افراد مهمتر از مسائل فرهنگی است و آنها به دنبال فروش برخی از لباس‌ها هستند در حالی که حوزه مد و لباس ایرانی و اسلامی نیازمند مدیریت بیشتر است.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول