اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

حمله بیش از 300 موتور سوار با سنگ به ایستگاه پلیس در سرینگر

خبرگزاری فارس: بیش از 300 موتورسیکلت سوار با پرتاب سنگ، یک ایستگاه پلیس در سرینگر را مورد حمله قرار دادند که این درگیری پنج ساعت به طول انجامید.

حمله بیش از 300 موتور سوار با سنگ به ایستگاه پلیس در سرینگر
به گزارش خبرنگار فارس در دهلینو، بر اثر درگیری میان موتورسواران و پلیس، شش پلیس زخمی و بیش از 70 نفر نیز بازداشت شدند.
پلیس سرینگر اعلام کرده است که در این درگیریها 10 موتورسیکلت را نیز توقیف کرده است.

این درگیری در شب قدر رخ داده است، پلیس مدعی شده که نیروهای امنیتی مشغول تسهیل کردن صفوف نمازگزاران در مساجد مختلف بوده که در بیش از 300 موتور سوار در شهر قدیمی با پرتاب سنگ به ایستگاه پلیس حمله کرده‌اند. در این درگیریها همچنین دو پمپ‌بنزین نیز به آتش کشیده شده است.

بنابر گزارش‌ها هر یک از موتور‌ها دارای سه سرنشین بوده است که یک نفر راننده بوده و فردی که در وسط نشسته بود سنگ‌ها را در لباس خود جمع و نگه داشته و نفر سوم که در پشست سر نشسته بود به پرتاب سنگ مبادرت میکرده است. 
 
* عفو عمومی بیش از 1200 جوان از سوی دولت کشمیر

عمر عبدالله سر وزیر جامو و کشمیر اعلام کرد که بیش از 1200 جوانانی که در جریان سنگ‌پراکنی تابستان سال گذشته دستگیر شده بودند، مورد عفو عمومی قرار گرفته‌اند.
 
وی اعلام کرد که تصمیم گرفته‌اند تا به جوانان فرصت دوباره‌ای داده شود. البته این طرح عفو عمومی تنها شامل جوانانی میشود که در سنگ‌پراکنی حضور داشتند و کسانی که در آتش سوزی ها مشارکت داشته‌اند تحت این طرح قرار نمیگیرند.

پیشترنیز سید علی گیلانی رهبر حزب کنفرانس حریت از دولت خواسته بود تا روز عید فطر جوانان دستگیر شده در ناآرامیهای سال گذشته را آزاد کند.

هفته گذشته نیز دولت 12 زندانی سیاسی را آزاد کرد. سید علی گیلانی تهدید کرده بود که اگر دولت به خواسته وی بیتوجهی کند اعتراضاتی را علیه دولت سازماندهی خواهد کرد.

انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول