اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

دبیر شورای عالی ترافیک در گفت‌وگو با فارس:

افزایش هزینه پارکبانها توسط شهرداری غیر قانونی است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای عالی ترافیک با اشاره به اینکه شهرداری دغدغه‌ای نسبت به افزایش هزینه های جاری حمل و نقل مردم ندارد گفت: پولی که شهرداری برای افزایش هزینه پارکبان‌ها از مردم دریافت میکند غیرقانونی است.

افزایش هزینه پارکبانها توسط شهرداری غیر قانونی است
سید‌مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره افزایش هزینه پارکبان‌ها اظهار داشت: بحث قیمت‌گذاری در حمل و نقل عمومی تابع مدل‌های مشخص مهندسی است و بر اساس یک ضوابط خاص قیمت‌گذاریها تعیین میشود.

وی ادامه داد: استدلال شهرداری برای افزایش قیمت پارکبان‌ها بر این است که چون چندین سال قیمت پارکبان‌ها افزایش نیافته حال باید قیمت‌ها افزایش یابد که این استدلال اصلاً کارشناسی نیست.

* مدیریت ترافیک از کارشناسی در حوزه قیمت‌گذاری فاصله گرفته است

شفیعی با بیان اینکه مدیریت ترافیک شهری از کارشناسی در حوزه قیمت‌گذاری فاصله گرفته است گفت: افزایش قیمت پارکبان‌ها هیچ ارتباطی به هدفمند‌سازی یارانه‌ها ندارد.

دبیر شورای عالی ترافیک یادآور شد: به نظر میرسد در شرایط فعلی که کرایه‌ها افزایش یافته است دو برابر شدن هزینه پارکبان‌ها هیچ توجیه و کارشناسی منطقی نداشته باشد.

* نیازی به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی نبود

وی با بیان اینکه نیازی به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی نبود بیان داشت: اگر تبلیغات را در حمل و نقل عمومی اجراییتر میکردیم درآمد ناشی کفاف افزایش هزینه سوخت را میداد.

شفیعی ادامه داد: اگر در سیستم تاکسیرانی خصوصی حق شارژ کمتر و منطقی دریافت میشد، میتوانست هزینه سوخت را جبران کند.

دبیر شورای عالی ترافیک کشور با اشاره به اینکه شهرداری دغدغه‌ای نسبت به افزایش هزینه جاری حمل و نقل ندارد گفت: مصوبات شورای شهر باید مورد تأیید فرمانداری از لحاظ انطباق با سیاست‌های دولت و منطبق با قوانین مصوب مجلس باشد. که مصوبه افزایش هزینه‌های پارکبان از هر دو جهت مشکل دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فرمانداری و ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با صراحت اعلام کرده است که نیم ساعت اول توقف در پارکهای حاشیه‌ای رایگان است و پولی که شهرداری از مردم میگیرد غیرقانونی است.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول