اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف افزایش توان ذخیره 200 هزار تن مواد نفتی محقق می‌شود؛

احداث نخستین پایانه نفتی خصوصی مناطق آزاد

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی نخستین پایانه نفتی خصوصی در مناطق آزاد امروز با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم آغاز شد.

احداث نخستین پایانه نفتی خصوصی مناطق آزاد
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، همزمان با هفته دولت و آغاز برنامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم در این هفته، طی مراسمی عملیات اجرایی نخستین پایانه نفتی خصوصی در مناطق آزاد در سایت صنعتی سوزا با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیران ادارات این منطقه برگزار شد.
همایون اسماعیلیسیروس مدیر عامل شرکت پارس کرانه قشم ظهر امروز در حاشیه آغاز عملیات این پایانه با تشریح جزییات اظهار داشت: این پروژه با نام افق به عنوان نخستین ترمینال نفتی با سرمایه‌گذاری 900 میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی و با هدف ذخیره‌سازی، تخلیه و بارگیری انواع مشتقات نفتی در فضایی به مساحت 50 هکتار در سایت صنعتی سوزا ظرف 24 ماه احداث خواهد شد که میزان اشتغالزایی مستقیم آن بیش از 45 نفر خواهد بود.
وی ادامه داد: با تجهیز کارگاه این پروژه تا دو ماه آینده، عملیات احداث آغاز خواهد شد و با راه‌اندازی این پروژه بیش از 200 هزار تن محصولات نفتی سنگین و غیر‌سنگین ذخیره‌سازی خواهد شد.
همچنین در ادامه برنامه‌های هفته دولت، تصفیه خانه و شبکه‌های جدید فاضلاب در قشم با اختصاص بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد قشم به بهره‌برداری رسید.
محمدرضا لشگری مدیر عامل شرکت آب و برق و تاسیسات قشم در این خصوص اظهار داشت: تصفیه خانه و فاضلاب شهرک ساحلی با ظرفیت اسمی 3 هزار متر مکعب در روز (در فاز نخست با هزار متر مکعب در روز) و با اختصاص اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد قشم راه‌اندازی شد که این تصفیه خانه با پوشش نقاط مختلف شهر قشم از جمله شهرک‌های الهیه، سام و زال، محدوده مجتمع‌های ستاره و پردیس، محدوده اسکله بهمن و قسمت‌هایی از شهرک‌های بوستان، گلستان، سیستان و بهارستان و همچنین شهرک ساحلی نهایتا با پوشش 7 هزار و 500 نفر از جمعیت شهری با هدف ایجاد رفاه شهروندان و حفظ محیط زیست جزیره قشم به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: همچنین پروژه شبکه فاضلاب شهرک مسکونی سیستان به طول 5 کیلومتر با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 650 میلیون ریال از سوی سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
این مسئول ادامه داد: همزمان با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ساکنین واحدهای ایثارگران در شهرک سیستان، منازل 124 واحدی بنیاد مسکن و واحدهای تعاونی فرهنگیان در شهرک بوستان قشم از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند و با اتمام احداث شبکه آب و فاضلاب واگذاری انشعاب به مشترکان آغاز می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول