اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آبان‌ماه آغاز می‌شود؛

اجرای سرشماری نفوس و مسکن در کشور

خبرگزاری فارس: فرماندار خرمشهر از سرشماری نفوس و مسکن در سراسر کشور از ابتدای آبان‌ماه خبر داد.

اجرای سرشماری نفوس و مسکن در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عبدالله حسینی ظهر روز در جلسه شورای اداری این شهرستان در محل سالن جلسات شهید دورقی‌زاده فرمانداری خرمشهر اظهار داشت: دولت در شهرستان خرمشهر خدمات قابل توجهی انجام داده و بر همه پوشیده نیست و واضح است ولی کفاف و جوابگوی مردم این شهر نیست و بر اساس نیازی که مردم دارند باید بتوانیم بسترسازی کنیم و به آنها خدمات رسانی شود.
وی اضافه کرد: وقتی بحث دولت پیش می‌آید همه اذهان متوجه دولت به عنوان کسی که به مردم خدمات رسانی کند و دولت به عنوان یکی از قوای سه گانه که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد به عنوان قوه اجرایی معرفی شده و در کنار آن قوه مقننه که در بحث قانون و نظارت بر اجرای قانون و همچنین قضاییه که مسئله قضا، عدل و داد باید اقدامات خود را انجام دهد.
فرماندار خرمشهر افزود: وقتی ما می‌گوییم دولت یعنی کل نظام جمهوری اسلامی است و اگر کاری انجام شود مردم این را به عنوان دولت تلقی می‌کنند ولی بحث، بحث کلیت نظام است.
حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه مشروعیت مجموعه دولت مردان اعم از قوه مجریه، قوه قضاییه و قوه مقننه از بحث ولایت و رهبری است هیچ کس نمی‌تواند از این خط و مسیرش منحرف شود و بر همه واجب است که تبعیت کنیم و هیچ شکی در آن نیست.
وی اظهار داشت: در هر صورت ما به عنوان مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید در بحث صداقت و گفتار و قولی که به مردم می‌دهیم باید دقت کنیم و بر اساس امکانات به وظیفه خود عمل کنیم.
فرماندار خرمشهر خاطرنشان کرد: در رابطه با آبادانی و عمرانی شهرستان خرمشهر با توجه به کارهای بزرگی که در این شهرستان انجام شده باید بتوانیم با تعامل و همکاری دستگاه‌ها این کارها را ادامه دهیم و برای بسترسازی برای جذب سرمایه گذار تلاش کنیم.
حسینی اظهار داشت: در شهرستان خرمشهر به لحاظ داشتن مرز زمینی، آبی و هوایی دارای پتانسیل‌های بسیار قوی برای رونق تجارت و شکوفایی اقتصادی دارد و برای تقویت آن باید همت لازم را داشته باشیم.
وی از آغاز طرح سرشماری نفوس و مسکن در آبان سال 90 خبر داد و گفت: طرح سرشماری نفوس و مسکن در آبان ماه سال جاری اجرا خواهد شد که این یکی از کارهای بزرگ و بسیار مهمی است که در آن آمار و اطلاعات توسط سازمان آمار جمع آوری و استخراج می‌شود و بر اساس آن برنامه‌ریزی و سیستم کلان کشور طراحی و اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح علاوه بر اینکه همه ما به عنوان متولیان امر در جهت اجرای این طرح و صیانت از اطلاعات شخصی مردم تلاش کنیم، باید نیروهای متعهد برای جمع آوری اطلاعات و آمار مردم معرفی کنیم.
فرماندار خرمشهر با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی و بازگشایی مدارس گفت: با توجه به یک نوبته شدن ساعت آموزشی دانش آموزان باید تمام امکانات آموزشی در جهت تقویت و ارتقاء سطح تحصیلی دانش‌آموزان را فراهم و نواقص را برطرف کنیم.
حسینی پاکسازی اطراف مدارس، ساماندهی، زیباسازی و نظافت فضاهای آموزشی ضروری دانست و گفت: رنگ آمیزی مدارس، زیباسازی و در جهت شادابی و نشاط دانش آموزان می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتقا سطح تحصیلی آنها داشته باشد.
وی در ادامه به انتخابات اشاره کرد و گفت: نباید به خاطر پیروز شدن یک کاندیدا در انتخابات ثواب دنیا و آخرت را از دست دهیم و از اموال بیت المال برای این افراد سوء استفاده کنیم.
وی افزود: ما به عنوان متولیان و نمایندگان دولت در شهرستان مجاز به استفاده از امکانات دولت برای منافع برخی افراد نیستیم.
وی با اشاره به بدهی برخی ادارات به دستگاه‌های خدمات رسان از آنها خواست تا بدهی اعم از آب و برق و حق بیمه را پرداخت کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول