اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم؛

3 عنوان اثر موسسه بوستان کتاب برگزیده شد

خبرگزاری فارس: مدیر تولید موسسه بوستان کتاب از انتخاب سه عنوان اثر این موسسه در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به عنوان آثار برگزیده خبر داد.

3 عنوان اثر موسسه بوستان کتاب برگزیده شد
حجت‌الاسلام عبدالهادی اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به حضور مؤسسه بوستان کتاب در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: سه عنوان اثر در بخش حوزه مطالعات معارف قرآنی به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.
وی دو جلد تفسیر آموزشی (معانی واژه‌ها وساختارها) تألیف حجت‌الاسلام محمدرضا صفوی را یکی از آثار برگزیده ذکر کرد و گفت: قرآن تنها کتاب آسمانی و مصون از تحریف بوده و سرشار از حقایقی است که بشر از پرتو وحی به آن می‌رسد.
مدیر تولید موسسه بوستان کتاب خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت وجود این منبع علوم اسلامی به عنوان مبداء کتاب‌های درسی علوم اسلامی، ماموریت تدوین تفسیر آموزشی به عهده مرکز فرهنگ و معاف قرآن قرار گرفته است.
وی ادامه داد: مجموعه تفسیر آموزشی در شش مرحله ارائه می‌شود که هر مرحله به جنبه‌ای از ابعاد آیات یا روشی از روش‌های تفسیری می‌پردازد.
اشرفی عنوان داشت: این کتاب دارای تفسیر، مطالب و الفاظ قرآنی مستند است و از منابع اصیل و معتبر در تدوین آن استفاده و متناسب با سطح علمی دانش‌پژوهان قرآنی تدوین شده است.
وی با اشاره به دیگر مزایای این اثر بیان داشت: دانش‌پژوه با مطالعه جلد نخست این مجموعه علاوه بر تفهیم آیات با توجه به سطح علمی در علوم ادبی مانند صرف، نحو، معانی و بیان تسلط پیدا می‌کند.  
مدیر تولید موسسه بوستان کتاب با اشاره به کتاب تاثیر قرآن در پیشرفت و پیدایش علوم ادبی تألیف علی‌محمد میرجلیلی به عنوان یکی دیگر از آثار برگزیده نمایشگاه بین‌المللی قرآن بیان داشت: تاریخ علوم عربی این مطلب را نشان می‌دهد که پیش از اسلام کتابی درباره ویژگی‌های زبان عربی اعم از لغت، صرف، نحو و بلاغت نوشته نشده و پس از نزول قرآن جنبه‌های مختلف این زبان مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این اثر در صدد پاسخگویی به این پرسش است که در نزول قرآن چه عوامل و زمینه‌هایی سبب پیشرفت علوم ادبی شده است.
اشرفی خاطرنشان کرد: مباحثی در زمینه نقش قرآن در پیدایی و پیشرفت علم صرف و نحو، نقش قرآن در پیدایی و پیشرفت علم لغت، نقش قرآن در پیدایی و پیشرفت علم بلاغت در فصل‌های این کتاب ارائه شده است.
وی عنوان داشت: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که تاسیس و گسترش علوم عربی در راستای صحت قرائت و فهم معانی آیات و اثبات اعجاز قرآن کریم بوده و بنابر این قرآن عامل اصلی در پیدایش و پیشرفت علوم عربی است.
مدیر تولید موسسه بوستان کتاب با اشاره به استقبال چشمگیر از این کتاب گفت: این اثر در سال 89 دو بار به چاپ رسیده و اکنون برای چاپ سوم در حال چاپ است.
وی با بیان اینکه فرهنگ کاربردی واژگان قرآن به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیسی یکی دیگر از آثار برگزیده نمایشگاه قرآن کریم است، گفت: ترجمه قرآن به زبان انگلیسی به دلیل آنکه مترجمان با اصول زبان‌شناختی مانند ساختار ویژه مفاهیم قرآن آشنایی کافی نداشتند با کاستی‌هایی رو به رو بوده است.
اشرفی خاطرنشان کرد: گروه قرآن دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی برای پر کردن این خلاء این اثر را تدوین کرده‌ است.
وی با اشاره به سابقه درخشان موسسه بوستان کتاب بیان داشت: دو اثر پلورالیسم دینی از منظر قرآن کریم و تاثیر جریانات سیاسی بر تفسیر و مفسران از موسسه بوستان کتاب در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم موفق به کسب رتبه برتر شدند.
مدیر تولید موسسه بوستان کتاب خاطرنشان کرد: 312 عنوان اثر موسسه بوستان کتاب در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف برگزیده شده و برای بیست و نهمین بار به عنوان ناشر برگزیده در جشنواره‌های مختلف لوح تقدیر دریافت کرده است.
انتهای پیام/ک20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول