اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قم:

شهرداری نگرش نسبت به کتابخانه‌ها را تغییر دهد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قم با اشاره به قانون 117 بودجه، از شهرداری و شورای شهر قم در زمینه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب خواست نگرش نسبت به کتابخوانی و کتابخانه‌ها را تغییر دهند.

شهرداری نگرش نسبت به کتابخانه‌ها را تغییر دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان قم، دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قم در سال 1390 با حضور عبدالسعید حقیقی مقدم، فرماندار قم و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قم و همچنین بخشداران، شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه در سالن جلسات اداره کل کتابخانه‌های عمومی تشکیل شد.
حقیقی‌مقدم در این جلسه که در راستای بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کتابداران سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که مرجع تقلیدمان دغدغه فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی دارند، اعتقادات ما باید چاره‌ساز شود و زمان از دست نرود و تمام توانایی خود را برای رفع این نگرانی به‌کار گیریم.
وی ادامه داد: ما در این کشور با اعتقاداتمان زندگی می‌کنیم و تفاوت سیستم حاکمیتی ما با دیگر ممالک همین اعتقادات است.
حقیقی‌مقدم با اشاره به نقش مهم کتاب در زندگی بیان داشت: کتاب نقش بسزایی در زندگی و دوره‌های آتی دارد و باید در سبد خانوار قرار گیرد.
فرماندار قم از بخشداران و شهرداران، رسیدگی و توجه بیشتر به بخش‌های تابعه و روستاها را خواستار شد و افزود: با توجه به موقعیت قم از نظر نشر کتاب مشکل و دغدغه‌ای درخصوص تامین کتاب در روستاها نباید داشته باشیم.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قم با اشاره به قانون 117 بودجه، از شهرداری و شورای شهر قم در زمینه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب خواست نگرش نسبت به کتابخوانی و کتابخانه‌ها را تغییر دهند.
در این جلسه علی فریدونی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم به کارگیری راهکارهای جدید در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را خواستار شد و اظهار داشت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری ما نباید از هدف اصلی دور شویم و با هماهنگی بیشتر همه دستگاه‌ها از منابع موجود استفاده بهینه‌تری شود.
وی به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های روستایی در استان پرداخت و افزود: در حال حاضر 16 باب کتابخانه از کتابخانه‌های استان در بخش‌ها فعال است و با مشارکت معاونت فرهنگی سپاه و سازمان تبلیغات 19 کتابخانه روستایی در دست ساخت بوده و همچنین 7 باب کتابخانه توسط استانداری در روستاهای پرجمعیت احداث میشود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول