اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب‌های قدر صورت گرفت؛

اهدای 381 واحد خون توسط آبادانی‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس پایگاه انتقال خون آبادان گفت: در طول شب‌های قدر 381 واحد خون توسط آبادانی‌ها اهدا شد.

اهدای 381 واحد خون توسط آبادانی‌ها
سیدهادی موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: در طول شب‌های قدر 381 نفر از میان 512 مراجعه کننده به پایگاه انتقال خون به‌منظور اهدای خون در این شهرستان پذیرفته شدند.
وی در ادامه به مسائل بهداشتی و انتقال بیماری از طریق اهدا کنندگان اشاره کرد و گفت: تعداد 131 نفر از میان 512 مراجعه کننده به پایگاه به دلیل سابقه اعتیاد، مصرف دارو، هپاتیت، سرماخوردگی، کم خونی و مشکلات دیگر، شرایط اهدای خون در وضعیت قابل‌قبول را نداشتند.
رئیس پایگاه انتقال خون آبادان  با اشاره این که  آبادان بالاترین آمار اهدای خون را پس از اهواز در خوزستان داشته است، افزود: در این شب‌ها مراجعه جوانان به منظور اهدای خون به این پایگاه بسیار چشم‌گیر بود.
موسوی بیان کرد: با توجه به این که بیماران همیشه نیازمند خون هستند، شهروندان اهدای خون را به زمان خاص اختصاص ندهند و امیدواریم که عزیزان در امر خیر نجات جان بیماران ما را یاری دهند.  
وی ادامه داد: در نیمه  اول ماه رمضان 423 نفر از میان590 مراجعه کننده به پایگاه انتقال خون به‌منظور اهدای خون در این شهرستان پذیرفته شدند، در ضمن در طول ماه گذشته تعداد یک‌هزار و 111 خون اهدا شده بود که بیشتر اهداکنندگان بین سنین 26 تا 30 سال بوده و همچنین بیش از 650 نفر از اهدا کنندگان متأهل و بقیه مجرد هستند.
رئیس پایگاه انتقال خون آبادان اضافه کرد: بیش از 30 درصد خون اهدایی آبادان به خرمشهر و شادگان ارسال می‌شود، دلیل میزان مصرف کمتر خون اهدایی در این شهرستان‌ها نسبت به آبادان جمعیت کمتر و به نوبه خود تعداد کمتر بیمارستان و مراکز درمانی در آنهاست.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول