اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تالش خبر داد:

تولید 75 هزار تن شلتوک برنج در تالش

خبرگزاری فارس: فرماندار تالش از تولید 75 هزار تن شلتوک برنج در این شهرستان خبر داد.

تولید 75 هزار تن شلتوک برنج در تالش
به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، رضا دوست‌جلالی شامگاه شنبه در بازدید از مزارع کشاورزی این شهرستان به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: کشاورزی رکن توسعه کشور است و باید بیش از پیش از این حوزه راهبردی حمایت کرد. 
وی با بیان اینکه تالش دارای 16 هزار هکتار اراضی شالیکاری برنج است، افزود: 20 هزار بهره‌بردار در زمینه تولید برنج در آن فعالیت میکنند. 
فرماندار تالش گفت: 35 درصد از مرحله برداشت اراضی شالیکاری با تجهیز کشاورزان و شرکت‌های مکانیزاسیون به دستگاه‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی به صورت مکانیزه انجام میشود. 
دوست‌جلالی با اشاره به حمایت دولت از توسعه روستاها بیان داشت: توسعه روستایی در سایه حمایت و پشتیبانی دولت و مشارکت روستائیان محقق شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه دولت تأکید دارد تا به مناطق کمتر توسعه یافته توجه بیشتری شود، ابراز داشت: این امر موجب میشود تا امید به ماندگاری و سکونت در روستاها بیش از پیش تقویت شود و مدیران بتوانند شهد خدمت را در کام مردم شیرین کنند.
به گفته وی بالا بودن عمر ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش کشاورزی به‌‌ویژه در محصول برنج است که موجب افزایش ضایعات و هزینه‌ها میشود.
وی تصریح کرد: تولید منطقی و پربازده محصول برنج بدون مکانیزاسیون امکانپذیر نیست و این امر باید اولویت اصلی باشد. 
این مسئول متذکر شد: در بخش کشاورزی آب یکی از ارکان اساسی کشت و زرع است و بهره‌برداری پایدار از منابع آبی و حفاظت از اکوسیستم‌های گیاهی و جانوری که به نوعی متکی به اکوسیستم‌های آبی هستند از جمله وظایف اساسی هر فرد و جامعه‌ محسوب می‌شود.
فرماندار تالش با اشاره به نیاز مبرم تولید برنج به آب مناسب، خاطرنشان کرد: آبیاری شالیزار از مهم‌ترین عملیات‌هایی است که باید در زراعت برنج انجام شود.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصلاح الگوی مصرف آب متذکر شد: محدودیت منابع آبی در نقاط مختلف کشور موجب شده تا بخش کشاورزی به عنوان عمده مصرف‌کننده منابع آبی کشور با کمبود آب برای تولید مواد غذایی مواجه باشد.
دوست‌جلالی با اشاره به ضرورت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، ادامه داد: ارتقای سطح مکانیزاسیون، افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تولید، کاهش شیوع و سرایت آفت‌ها و بیماریهای خزانه از مزایای کشت مکانیزه است.
این مسئول تغذیه بهینه خزانه، مدیریت علف‌های هرز خزانه، تسریع در جابه‌جایی و حمل نشا به مزرعه و همچنین کاهش میزان بذر مصرفی در هکتار را از جمله مزایای کشت مکانیزه برشمرد.
به گفته فرماندار تالش، کاهش هزینه‌ها، افزایش میزان تولید، کاهش ضایعات جانبی، صرفه‌جویی در وقت، کاهش سختی کار و استفاده بهتر از نهاده‌های کشاورزی از فایده‌های مهم مکانیزاسیون تولید برنج در کشور است.
وی در پایان این بازدید از تلاش‌های کشاورزان تالشی و موفقیت در افزایش تولید شلتوک برنج در سال ‌جاری قدردانی کرد. 
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول