اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دولت؛

17 پروژه کشاورزی در دماوند بهره‏برداری شد

خبرگزاری فارس: 17 پروژه جهاد کشاورزی شهرستان دماوند همزمان با هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به بهره‏برداری رسید.

17 پروژه کشاورزی در دماوند بهره‏برداری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در حاشیه آیین بهره‏برداری از طرح‏های کشاورزی هفته دولت در این شهرستان اظهار داشت: این پروژه‏ها اعتباری بالغ بر 379 میلیارد و 30 میلیون ریال را به خود اختصاص داده‏اند.
حمیدرضا خلیلی از ایجاد اشتغال در طرح‏های کشاورزی خبر داد و افزود: با افتتاح طرح‏های کشاورزی هفته دولت سال جاری در شهرستان دماوند، یک هزار و 332 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد میشود.
وی با اشاره به طرح‏های لوله‏گذاری جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در این هفته طرح‌های لوله‏گذاری همند کوهان در 31 کیلومتر با سرمایه‏گذاری 14 میلیارد ریال، چاه اسلام‏آباد در 2 هزار متر با سرمایه‏گذاری 386 میلیون ریال، چاه عبداللهی آبسرد، مرانک ـ زان در یک هزار و 100 متر با سرمایه‏گذاری 169 میلیون ریال، جابان ـ الغدیر در 2 هزار و 310 متر با سرمایه‏گذاری 322 میلیون ریال و هومند آبسرد در 2 هزار و 500 متر و سرمایه‎گذاری 399 میلیون ریال به بهره‎برداری رسید.
خلیلی درباره طرح‏های آبیاری قطره‏ای نیز گفت: پروژه‏های آبیاری قطره‏ای نیز در قالب دو طرح 8 هکتاری و اعتباری بالغ بر 412 میلیون ریال به بهره‏برداری رسیده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در خصوص احداث جاده بین مزارع گندک افزود: مجتمع دامداری گندک از اراضی ملی واگذار شده محسوب می‏شود که در هفت واحد از آن 770 راس گوساله و در واحد دیگر 120 هزار قطعه مرغ تخمگذار تولید می‏شود.
وی تصریح کرد: از جمله نیازهای اساسی این مجتمع، ایجاد جاده بین مزارع بود که با تلاش مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان دماوند به طول 7/4 کیلومتر و اختصاص اعتبار 715 میلیون ریالی به بهره‏برداری رسید.
خلیلی با اشاره به دیگر طرح‏های قابل افتتاح در هفته دولت سال جاری در بخش کشاورزی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: از دیگر طرح‏های قابل افتتاح در بخش کشاورزی این شهرستان می‏توان به طرح پرورش بوقلمون در چنار غرب، طرح تولید مرغ گوشتی در روستای اوچونک، طرح تولید ورمی کمپوست در کهنک، تشکیل تشکل تولیدکنندگان محصولات سالم، طرح تامین آب عشایری غاش دره، تامین آب عشایری چشمه کوره، تامین آب عشایری امامزاده جعفر (ع)، کلنگ‏زنی طرح کشت گل محمدی کهنک و کلنگ‏زنی شبکه برق گندک اشاره کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول