اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کنترل فرودگاه طرابلس در دست انقلابیون

خبرگزاری فارس: انقلابیون لیبی اعلام کردند که بطور کامل ، کنترل فرودگاه بین المللی طرابلس پایتخت لیبی را در دست گرفته و منطقه " قصر بن غشیر" درهمسایگی این فرودگاه را آزاد کرده اند.

کنترل فرودگاه طرابلس در دست انقلابیون
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری العالم، انقلابیون درعین حال تاکید کرده اند که بعداز تیراندازی به سوی آشیانه هواپیماها ، همچنان نگران حضور تک تیراندازان هستند.
 
اوضاع در فرودگاه طرابلس آرام گزارش شده است.
 
انقلابیون لیبی خاطرنشان کرده اند که پاکسازی اطراف فرودگاه صبح امروز آغاز شده و توانسته اند منطقه قصر بن غشیر در دو کیلومتری فرودگاه را بعداز آنکه طرفداران رژیم قذافی آنجا را ترک کردند، تصرف کنند.
 
این اقدام پس از آن صورت گرفت که طرفداران قذافی شلیک موشک و گلوله خمپاره ، سه فروند هواپیمای مسافربری پارک شده در باند فرودگاه را تخریب کردند.      
 
" مختار الاخضر" فرمانده عملیات پاکسازی گفت که 60 تا 80 خودروی گردان های نظامی " خمیس قذافی "یکی از پسران قذافی عصر دیروز جمعه اطراف فرودگاه طرابلس را ترک و به منطقه " بنی ولید" فرار کردند. این یک عقب نشینی تاکتیکی نبود بلکه یک فرار حقیقی است.
 
شمار زیادی از ساکنان قصر بن غشیر تایید کرده اند که یک کاروان از خودروهای لندکروز و پیک آپ حامل سلاح های سنگین وابسته به هواداران قذافی این منطقه را ترک کرده اند.
 
افراد مسلح با شلیک هوایی توسط تفنگ ها و سلاح های ضد هوایی خوشحالی خود را نشان می دهند و مردم جلوی پای آنان گوسفند قربانی می کنند.
 
" صالح بلحاج" 42 ساله واز ساکنان منطقه قصر بن غشیر گفت: امروز آزاد شدیم و به همین دلیل قربانی کردم و اگر قذافی هم دستگیر شود یک گوسفند دیگر قربانی می کنم.
 
" بشیر الطیبی" یکی از فرماندهان انقلابیون مستقر در فرودگاه طرابلس گفت که نظامی های طرفدار قذافی دیروز جمعه با موشک و گلوله خمپاره به فرودگاه حمله و سه فروند هواپیمای مسافربری را نابود کرده و به یک هواپیما خسارت وارد کردند.  

انتهای پیام/.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول