اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم آبادان در مجلس تأکید کرد:

لزوم تهیه آمار جرائم در آبادان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آبادان در مجلس بر لزوم تهیه آمار جرائم در شهرستان به‌منظور آسیب‌شناسی آنها تأکید کرد.

لزوم تهیه آمار جرائم در آبادان
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیدحسین دهدشتی در مراسم آیین گلریزان زندانیان و خانواده‌های آنها که در محل خانه معلم این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: جشن گلریزان از جمله مراسم‌هایی است که بسیار مؤثر در راستای حمایت از زندانی‌های غیرعمد و خانواده‌های آنها است.
وی در ادامه با تبریک به‌مناسبت هفته دولت افزود: متأسفانه امروز شاهد صحنه‌هایی دردناک و نگران کننده در شهرستان هستیم که باید بر حسب وظیفه و جایگاه خود به رفع آنها بپردازیم.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شهرهای دیگر شاهد استقبال گسترده‌تر شهروندان در جشن گلریزان هستیم که این امر در مقایسه با شهر ما غیرقابل مقایسه است.
وی اضافه کرد: آبادان پیش از جنگ تحمیلی با جمعیتی برابر با 500 هزار نفر جمعیت، 99 خانوار را زیر پوشش بهزیستی داشته و امروز با جمعیتی حدود 300 هزار نفر تعداد 12 هزار خانوار را زیر پوشش و حمایت بهزستی قرار داده است.
دهدشتی با اشاره به اینکه بافت اجتماعی شهر و آمار و میزان تخلفات در منطقه اوضاع بهم ریخته‌ای پیدا کرده گفت: وقتی سازمانی بااهمیت نظیر منطقه آزاد اروند بدون سرپرست به کار خود ادامه می‌دهد مطمئناً مشکلات و معضلات اقتصادی را زنجیره‌وار به‌دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه باید بیش از پیش در راستای ارتقای خودکفایی خانوارهای آبادانی و سطح فرهنگی منطقه تلاش کرد یادآور شد: باید در راستای ایجاد انگیزه خیرین اقدام جدی در شهرستان صورت گیرد و کمک به زندانی‌های جرائم غیرعمد و خانواده‌های آنها را تنها بر مبنای شعار و جنبه‌های تبلیغاتی به نفع خودمان قرار ندهیم.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: همچنین آمارگیری از علل جرائم و استقبال شهروندان از جشن گلریزان از دیگر آسیب‌شناسی‌هایی است که باید در سطح شهرستان به آن پرداخته شود و در راستای رفع مشکلات و موانع در پیش‌روی کوشید.
وی توجه به زندانیان پس از آزادی نیز مقوله‌ای مهم دانست که کمتر به آن توجه شده و میشود.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگاهی به آمار بازگشت زندانیان به زندان به دلایل مختلف نشان میدهد که توجه به زندانیان آزاد شده و مراقبت از آنان شاید به مراتب مهم‌تر از آزادی آنان از زندان است گفت: زندانی از زندان آزاد شده حتی اگر به دلیل بدهی یا جرایمی این‌چنین نیز به زندان برود پس از آزادی زیر ذره‌بین نگاه دیگران است.
وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی آگاهانه‌تر و دانش‌افزایی هر چه بیشتر بتوان شاهد برگزاری باشکوه مراسم جشن گلریزان در سال‌های آتی بود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول