اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی:

بانک مسکن خراسان شمالی 156 میلیارد ریال مطالبه معوقه دارد‌

خبرگزاری فارس: مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی اعلام کرد: بانک مسکن استان 156 میلیارد ریال مطالبه معوقه از محل طرح‌های مسکن مهر و سایر بخش‌هایی که تسهیلات ارائه کرده دارد.

بانک مسکن خراسان شمالی 156 میلیارد ریال مطالبه معوقه دارد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مجید قاسم‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: نیمی از معوقات بانک مسکن خراسان شمالی مربوط به بهسازی مسکن روستایی بوده که اگر این تسهیلات بازگردد این بانک قادر بوده تا تسهیلات بیشتری را به طرح‌های مسکن مهر ارائه کند.
وی نبود فرهنگ پرداخت اقساط تسهیلات، درآمدهای روستاییان و... را از علل ممانعت روستاییان از پرداخت به موقع اقساط تسهیلات به بانک مسکن استان عنوان کرد.
مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی در عین حال از شوراهای اسلامی و روحانیون مستقر در روستاها خواست تا نسبت به اهمیت و ضرورت بازپرداخت اقساط این تسهیلات روستاییان را آگاه‌سازی کنند.
وی تصریح کرد: برای وصول مطالبات تاکنون هیچگونه شکایت و یا واخواستی نداشته و صرفاًَ به وام‌گیرندگان اخطارهای کتبی ارائه شده است.
قاسم‌زاده میزان مصارف بانک مسکن خراسان شمالی را 6 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 32 درصد از مجموعه مصارف بانکهای خراسان شمالی به این بانک اختصاص دارد.
وی اضافه کرد: این میزان از ابتدای امسال به سبب تقاضاهای تسهیلات با رشد 10درصدی همراه بوده است.
مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه بانک مسکن در اجرای نهضت مسکن مهر نقش ویژه ای را داشته است، اظهار داشت: تاکنون در خراسان شمالی 115 میلیارد ریال تسهیلات برای آماده‌سازی 11 هزار و 349 واحد مسکونی پرداخت شده است.
قاسم‌زاده تسهیلات پرداخت شده برای ساخت مسکن مهر در استان را نیز 2 هزار و 822 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: این تسهیلات در قالب انعقاد قرارداد 14 هزار و 328 واحد مسکونی پرداخت شده است.
وی گفت: 674 مورد انعقاد قرارداد نیز برای اجرای واحدهای مسکونی واقع در بافت فرسوده به میزان 119 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی همچنین مشارکت در بهسازی 10 هزار مسکن روستایی و مسکن مهر را از دیگر اقدامات بانک مسکن خراسان شمالی برشمرد.
وی گفت: هیچ‌گونه مسئولیتی در پرداخت تسهیلات مسکن مهر به شرکت‌های تعاونی و افراد حقیقی و حقوقی وجود ندارد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول