اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

در هفته دولت

16 طرح عشایری در استان تهران افتتاح میشود

خبرگزاری فارس: مدیر امور عشایر استان تهران گفت: همزمان با شروع هفته دولت بیش از 16 طرح در عرصه ی عشایری استان تهران با اختصاص اعتباری با لغ بر 3914 میلیون ریال افتتاح می شود.

16 طرح عشایری در استان تهران افتتاح میشود

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی امورعشایراستان تهران، سیروس نصیری با اشاره به اجرای این طرحها در شهرستان های ورامین‚ شمیرانات‚ پاکدشت‚ دماوند و فیروزکوه افزود: تامین آب آشامیدنی جمعیت عشایرو آب شرب دام عشایر‚ حمام های بهداشتی خورشیدی‚ سرویس های بهداشتی‚ چراغهای روشنایی خورشیدی برای معابر‚ احداث آبنما جهت تسهیل درعبورعشایر وانبار چند منظوره برای نگهداری علوفه ازجمله این طرحها است.

 وی با اشاره به ایجاد زمینه اشتغال 502 نفر ازجمعیت عشایری استان تهران به طور مستقیم وغیرمستقیم پس 
از اجرای این طرحها تصریح کرد:احداث انبار چند منظوره با هدف نگهداری علوفه‚ تجهیزات کوچ وتولید کنسانتره علوفه
راه اندازی خواهد شد، مهمترین طرح قابل اجرا است که امکان خدمات دهی به عشایر منطقه قشلاقی سیاه کوه وورامین را فراهم می کند.
نصیری اعتبار اجرای این طرح را هزارو 700 میلیون ریالواز منابع ملی اعلام کرد وگفت: محل قبلی این مرکز تولید کنسانتره در داخل بافت شهری قرار داشت که با انتقال آن به خارج ازشهر این محل به عنوان قطب مهم قشلاقی استان مطرح خواهد شد.

مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به نصب چراغ روشنایی معابر وحمام خورشیدی درمحل استقرار عشایر افزود: نصب این سیستم ها درمناطق صعب العبور علاوه بر رایگان ودردسترس بودن انرژی خورشیدی‚سازگاری با محیط زیست سبب کاهش استفاده ازچوب درختان وبوته کنی جهت تامین سوخت درعرصه های عشایری استان تهران خواهد شد که این امر سبب کمک به حفظ واحیا مراتع می گردد.

 وی نصب این سیستم های خورشیدی را بصورت سیار برای اولین بار در ایران اعلام کرد وادامه داد: با توجه به سال جهاد اقتصادی و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نصب این تجهیزات سبب کاهش هزینه های تامین انرژی خانوار عشایری وصرفه جویی درمصرف سوخت دربین جامعه ی عشایری خواهد شد.

نصیری با اشاره به صرف اعتباری معادل 550 میلیون ریال برای نصب تجهیزات خورشیدی گفت: درسال جاری نزدیک به 700 فانوس خورشیدی نیز برای روشنایی سیاه چادر های عشایری بین این افراد توزیع شده است.
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول