اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای فرهنگ عمومی مصوب شد؛

ساماندهی عرضه لباس‌های مدارس دخترانه خوزستان

خبرگزاری فارس: ساماندهی تولید و عرضه لباس‌های مدارس دخترانه توسط آموزش و پرورش در شورای فرهنگ عمومی خوزستان مصوب شد.

ساماندهی عرضه لباس‌های مدارس دخترانه خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، استاندار خوزستان بعدازظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش خوزستان مکلف است که تولید و عرضه لباس‌های مدارس دخترانه را ساماندهی کند.
وی با اشاره به گله مندی‌هایی که از نحوه تولید پوشش مدارس دخترانه می‌شود، گفت: این لباس‌ها که در تولیدی‌های خارج از استان تهیه می‌شود کیفیت مناسبی ندارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان با تاکید بر در نظر گرفتن رنگ‌ها و الگوی لباس مدارس متناسب با سن بچه‌ها، افزود: آموزش و پرورش تاکنون نظارتی بر تهیه البسه مدارس انجام نداده و هر آموزشگاه به صورت مستقل و بدون وحدت رویه کار می‌کند. در حالی‌که در بعضی شهرستان‌ها از جمله خرمشهر کارگاه‌های بزرگ با دستگاه‌های گران قیمت برای تولید لباس راه اندازی شده اما هنوز می‌بینیم که البسه مدارس دخترانه خوزستان از استان‌های دیگر وارد می‌شود.
به گفته وی، حدود یک میلیون دانش آموز در خوزستان مشغول تحصیل هستند که نیمی از آن‌ها را دختران تشکیل می‌دهند.
وی تاکید کرد: در زمان باقیمانده به بازگشایی مدارس آموزش و پرورش خوزستان مکلف است با دعوت از واحدهای تولیدی خوزستان، تولید و عرضه لباس‌های مدارس دخترانه را ساماندهی کند و این کار باید در طول سال ادامه یابد.
حجازی اظهار داشت: آموزش و پرورش باید سیاست گذاری در عرضه و تولید لباس مدارس برای طولانی مدت را در دستور کار قرار دهد.
استاندار خوزستان همچنین از ممنوعیت عرضه لوازم مورد نیاز دانش آموزان از قبیل کیف و کفش با تصاویر غیراسلامی و غیرایرانی در نمایشگاه بهاره امسال خبر داد و افزود: در گذشته در زمینه جلوگیری از عرضه وسایلی که تصاویر غیراسلامی داشتند اقداماتی به صورت مقطعی انجام شده بود.
وی در ادامه بر لزوم توجه به حجاب در مرکز شهر اهواز و برخی مناطق تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از اماکنی که وضعیت مناسبی ندارد فرودگاه است که ناجا و سایر دستگاه‌ها در آن حضور ندارند، در حالی که می‌توان با استقرار در این اماکن و اطلاع رسانی از قبیل توزیع بروشور از این مسئله پیشگیری کرد.
حجازی تصریح کرد: انتظار داریم دانشگاه‌ها و سازمان آموزش و پرورش در آستانه سال تحصیلی رعایت حجاب و عفاف را در محیط تحصیل مورد توجه قرار دهند و گزارش اقدامات خود را در جلسه آتی ارائه کنند.
وی همچنین اظهار داشت: شورای قرآنی خوزستان بر اساس چارچوب‌های تدوین شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کار خود را انجام خواهد داد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول