اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد:

وقوع 1723 فقره تصادف رانندگی شهری گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور گیلان از وقوع یک‌هزار و 723 فقره تصادف رانندگی درون شهری در این استان در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

وقوع 1723 فقره تصادف رانندگی شهری گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدتقی امینی بعد از ظهر امروز در جلسه نیروی انتظامی استان گزارشی از روند تصادفات درون شهری گیلان را ارائه داد.
وی اظهار داشت: در 5 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کشته‌های تصادفات درون شهری کاهش داشته است.
رئیس پلیس راهور گیلان ادامه داد: در این مدت یک‌هزار و 723 فقره در مجموع تصادفات درون شهری استان ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2 هزار و 392 فقره کاهش داشته است.
وی ارتقای فرهنگ صحیح ترافیک را ناشی از آموزش همگانی پلیس، افزایش مبالغ جرایم رانندگی، اعمال نمرات منفی بازدارنده و دل نگرانی رانندگان و مردم از پیامد ناگوار تصادفات را از دلایل این کاهش عنوان کرد.
امینی اذعان داشت: این امر موجب رعایت قانون راهنمایی و رانندگی و احساس مسئولیت بیشتر رانندگان شده است.
به گفته وی، در تصادفات جرحی با 952 فقره تصادف و 34 درصد و در تصادفات خسارتی با 715 فقره تصادف 73 درصد کاهش داشته است.
رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه در مدت مذکور 55  نفر در تصادفات شهری کشته شدند، یادآور شد: در این زمینه با 34 درصد کاهش مواجه بوده‌ایم.
وی متذکر شد: پس از اجرایی شدن قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی، حضور فعال و محسوس پلیس در معابر شهری و انتظام بخشی ترافیک موجب ایجاد بستر امن ترافیکی شده است.
امینی کنترل سرعت و تخلفات حادثه‌ساز و احساس مسئولیت بیشتر استفاده کنندگان از راه را از دلایل ایجاد بستر امن ترافیکی در جاده‌های درون شهری استان ذکر کرد.
وی ایجاد بستری امن ترافیکی در معابر، میادین و تقاطع‌ها و انتقال وسیله نقلیه پارک شده غیرمجاز به وسیله جرثقیل را امری اجتناب‌ناپذیر دانست.
رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به ماده 12 قانون جدید رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی وظیفه دارد محل‌هایی را که توقف وسایل نقلیه در آنها به هر میزان موجب بروز خطر، کاهش ظرفیت و انسداد راه می‌شود به شهرداری اعلام کند تا با نصب علامت مخصوص «توقف ممنوع منضم به علامت حمل با جرثقیل» مشخص شود.
این مسئول اضافه کرد: برابر قانون جدید، در مواجهه با توقف خودرو در پیاده‌روها (بدون نیاز به علامت مخصوص)، کارکنان راهور مانند افسران، درجه‌داران، سربازان و دیگر رده‌های نیروی انتظامی مکلف هستند تا ضمن صدور قبض جریمه، نسبت به انتقال وسیله نقلیه به نزدیک‌ترین توقفگاه و یا مقر انتظامی یا راهنمایی و رانندگی اقدام کنند.
به گفته امینی، پارک در حریم میادین، تقاطع‌ها و دیگر مکان‌هایی که سبب بروز خطر می‌شود یا به واسطه پارک دوبل و پارک موجب کاهش ظرفیت معابر یا بسته شدن راه شود با رعایت موارد قانونی مشمول انتقال با جرثقیل می‌شود.
وی همچنین شناسنامه‌‌دار شدن تمام خیابان ‌های شهر رشت از نظر علائم راهنمایی و رانندگی را اقدامی مناسب برای انجام هر چه بهتر وظایف مربوطه دانست و خاطرنشان کرد: اعزام تیم‌‌های کارشناسی به همراه کارگروه شهرداری برای خط ‌کشی محل عبور عابر پیاده از اقدام‌های دیگر پلیس راه راهنمایی و رانندگی برای کنترل ترافیک است.
رئیس پلیس راهور گیلان از آغاز صدور قبض جریمه به صورت الکترونیکی در رشت خبر داد و تصریح کرد: نیروهای دارای کد اخطار قانون با دستگاه «هند هلد» اعمال قانون می‌کنند و رانندگان متخلف نیز می‌توانند بدون مراجعه به بانک از طریق دستگاه‌های خودپرداز مبلغ جریمه خود را پرداخت کنند.
وی با اشاره به دیرکرد پرداخت جریمه‌‌های رانندگی اذعان داشت: مهلت پرداخت مبلغ جریمه از یک ماه به دو ماه افزایش یافته و در صورت پایان مهلت و عدم پرداخت آن، مبلغ جریمه دو برابر می‌شود.
امینی افزود: در صورت عدم تسویه کامل مبلغ جریمه‌ای که در طول چهار ماه برای مالک خودروی متخلف اعمال شده از طریق سامانه راهنمایی و رانندگی درباره این مسئله اقدام می‌شود.
وی در ادامه مهلت تعویض پلاک موتورسیکلت‌ها را آخر شهریور جاری عنوان کرد و متذکر شد: اگر رانندگان موتورسیکلت نسبت به تعویض پلاک هر چه سریع‌تر اقدام نکنند موتورسیکلت آنها برای بار نخست به مدت یک هفته و بار دوم نیز به مدت یک ماه توقیف می‌شود.
وی پرهیز از عجله و شتاب را مورد تاکید رانندگان قرار داد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول