اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

انس با قرآن شفای کفر و نفاق است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: انس با قرآن شفای دردهای درونی مانند کفر و نفاق است.

انس با قرآن شفای کفر و نفاق است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام صمد بالویی در محفل انس با قرآن کریم در حسینیه آیت‌الله بهاء‌الدینی سپاه این استان اظهار داشت: هر ملت و مکتبی که به قرآن عمل کند نیازمندی ندارد و زنگ دل با تلاوت قرآن و یاد مرگ زدوده می‌شود.
وی با بیان اینکه جایگاه هر کس با عمل به آیات قرآن کریم مشخص می‎شود، گفت: عمل به قرآن و سیره اهل بیت هدایت‌گر انسان به سوی سعادت و کمال است.
بالویی در ادامه به نشانه‌های افراد متواضع در آیات و روایات اشاره کرد و افزود: پیشگامی در سلام کردن به افراد سیره نبوی و از نشانه‌های تواضع و فروتنی است.
این استاد حوزه و دانشگاه قم با تأکید بر اینکه انس با قرآن مجید، شفای دردهای درونی مانند کفر و نفاق است، عنوان کرد: در هنگام تلاوت قرآن کریم انسان باید با گوش دل به این آیات مبارک گوش فرا دهد تا مورد لطف و رحمت خداوند قرار گیرد و به معانی و مفاهیم شیوای این منبع نورانی دست پیدا کند.
وی بر ضرورت آشناسازی جوانان و نوجوانان با مضامین و معجزات معنوی قرآن تاکید کرد و ابراز داشت: برگزاری محافل انس با قرآن و شرکت دادن جوانان و نوجوانان در این مراسم می‎تواند گام مهمی در راستای شناخت هرچه بیشتر جوانان با قرآن کریم باشد.
بالویی تأکید کرد: آشنایی اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان با آرمان‌ها و ارزش‌های والای فرهنگ قرآنی می‎تواند راهکار مقابله با تهاجم‌ فرهنگی دشمنان باشد.
این مسئول کار و تلاش فعالان قرآنی را از جمله با ‌اخلاص‌ترین کارها برای خدا دانست و متذکر شد: فعالان قرآنی با احساس تکلیف و وظیفه شرعی خود به طور داوطلبانه قدم در این راه گذاشته‌اند.
استاد حوزه علمیه قم همچنین در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهیدان دولت رجائی و باهنر، خاطرنشان کرد: رجایی و باهنر در عمر کوتاه دولت خود خدمات ارزنده‌ای را به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند.
بالویی اذعان داشت: شهیدان رجایی و باهنر شیوه‌های مدیریت صحیح و اسلامی با محوریت خدمت به محرومان را به مدیران عالی آموختند.
در این محفل قرآنی قاریان ممتاز کشوری به تلاوت آیات نورانی کلام الله مجید به صورت ترتیل و قرائت پرداختند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول