اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای هیئت‌های مذهبی استان قم خبر داد:

برگزاری اختتامیه مسابقات شب‌های رمضان در قم

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای هیئت‌های مذهبی استان قم از برگزاری اختتامیه مسابقات فرهنگی و مذهبی شب‌های رمضان در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س)خبر داد.

برگزاری اختتامیه مسابقات شب‌های رمضان در قم
سیدمحمدجواد آل‌احمد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به محورهای اساسی در برنامه‌های اجتماعی هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: در این برنامه‌ها شاخص‌هایی مانند قرآن‌محوری‌، مسجد‌محوری و روحانی‌محوری در فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی استان قم در نظر گرفته می‌شود.
وی برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی شب‌های رمضان را یکی از برنامه‌های شورای هیئت‌های مذهبی استان ذکر و تصریح کرد: امسال این مسابقات با تلفیقی از قرآن، ورزش و یادواره شهدا در قالب محفل انس با قرآن و مسابقات ورزشی برگزار شده است.
سخنگوی شورای هیئت‌های مذهبی استان قم ادامه داد: این جشنواره سالانه در ماه مبارک رمضان از سوی شورای هیئت‌های مذهبی استان قم برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی سال جاری دارای رویکرد شهدای ورزشکار است و هر شب با عنوان یکی از شهیدان ورزشکار یادواره‌ای برگزار می‌شود و قرائت فرازی از وصیتنامه و زندگینامه شهدای ورزشکار در هر شب از جمله برنامه‌های این جشنواره است.
آل احمد با بیان اینکه این جشنواره از دوم ماه رمضان آغاز شده و تا عید فطر ادامه دارد، گفت: برگزاری 110 جلسه انس با قرآن، شرکت بیش از 40 تیم ورزشی و تجلیل از 30 خانواده شهید از دیگر برنامه‌های اجرایی این جشنواره است.
وی با اشاره به اهداف این جشنواره بیان کرد: ساماندهی جلسات قرائت قرآن در سطح شهر یکی دیگر از اهداف این جشنواره بوده و بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده جلسات قرآنی آسیب‌شناسی می‌شود.
سخنگوی شورای هیئت‌های مذهبی استان قم خاطرنشان کرد: 110 هیئت قرآنی در رشته‌های مفاهیم، تلاوت قرآن، ترتیل‌خوانی و تفسیر در بخش قرآنی و 40 تیم ورزشی در رشته فوتسال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.   
وی عنوان کرد: اختتامیه محفل انس با قرآن و مسابقات ورزشی این جشنواره اواخر ماه رمضان در شبستان نجمه خاتون و ورزشگاه شهید حیدریان برگزار می‌شود و از برگزیدگان این مسابقات تجلیل میشود.
آل‌احمد به هماهنگی و ارتباط هیئت‌های مذهبی با شورای هیئت‌های مذهبی استان قم اشاره کرد و افزود: این هماهنگی‌‌ها سبب می‌شود تا به سفارش مقام معظم رهبری در راستای سازماندهی هیئت‌های مذهبی جامه عمل پوشانده شود.
انتهای پیام/ج20
  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول