اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی خراسان رضوی :

پروژه برق‌رسانی آرامگاه فردوسی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست میراث فرهنگی خراسان رضوی از موافقت با اجرای پروژه برق‌رسانی ازسه راه فردوسی تا آرامگاه فردوسی خبر داد.

پروژه برق‌رسانی آرامگاه فردوسی اجرا می‌شود
مجتبی رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهارداشت: باتوجه به نابسامانی‌های سه راه فردوسی و دامن زدن این نابسامانی‌ها در وضعیت منطقه ،میراث فرهنگی خراسان رضوی پس از بررسی‌های که در شورای فنی این اداره انجام داد با تعدیل نظر قبلی و اجرای پروژه برق‌رسانی از سه راه فردوسی به آرامگاه فردوسی موافقت کرد.
سرپرست میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: در ابتدا میراث فرهنگی استان با توجه به اهمیت بافت تاریخی منطقه با اجرای این طرح از سوی شرکت برق مخالفت کرد که در ادامه و با توجه به نابسامانی‌های‌ که در این محدوده تا آرامگاه فردوسی وجود داشت نظر به تعدیل رای قبلی صادر شد.
رجایی اظهارداشت: دراین راستا با دفتر فنی استانداری خراسان رضوی قراردادی بسته شدکه بر این اساس به شرکت برق اجازه اجرای این طرح و تامین روشنایی این محدوده با توجه به ضوابط میراث فرهنگی استان اقدام کند.
وی آرامگاه فردوسی وتوس را متعلق به همه مردم استان و ایران دانست و گفت: متاسفانه برخی از افراد رفع مشکلات و نابسامانی‌های که درمحدوده سه ره فردوسی تا آرامگاه رخ می‌داد را از جمله وظایف میراث فرهنگی استان می‌دانستند این در حالی است میراث فرهنگی تنها در محدوده باغ نظارت دارد.
سرپرست میراث فرهنگی خراسان رضوی درارتباط با الحاق توس به مشهد و حفظ بافت تاریخی این منطقه گفت:درمتن تفاهم‌نامه الحاق توس به مشهد که میان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با استاندار خراسان رضوی منعقد شداجرای این امر با تعهداتی همراه بود که جمله آن جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز در این محدوده است.
اتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول