اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابستان امسال صورت گرفت؛

مشارکت 10 هزار نوجوان کردستانی در کلاس‌های قرآنی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در تابستان امسال به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت 10 هزار و 600 جوان و نوجوان استان در کلاس‌های قرآنی شرکت کردند.

مشارکت 10 هزار نوجوان کردستانی در کلاس‌های قرآنی
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج قباد میمنت‌آبادی ظهر امروز در مراسم پایانی دهمین نمایشگاه آثار علوم قرآنی و تجلیل از فعالان فرهنگی هنری مروج و مبلغ علوم قرآنی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج، اظهار داشت: فعالیت‌های کلاس‌های قرآنی امسال در سه حوزه کانون‌های فرهنگی هنری، مجتمع‌ها و موسسات قرآنی انجام شده به طوری که در 183 کانون فرهنگی هنری مساجد استان، 350 کلاس تشکیل و 9 هزار نفر از جوانان و نوجوانان در فعالیت‌های قرآنی مشارکت داشتند.
وی افزود: همچنین 600 نفر در موسسات قرآنی و در 9 مجتمع قرآنی استان نیز 54 کلاس تشکیل و بیش از یک‌هزار نفر آموزش قرآن دیدند.
مسئول برگزاری دهمین نمایشگاه استانی آثار علوم قرآنی با عنوان شهر باران در ادامه، بیان داشت: کلاس‌های قرآنی هر ساله در فصل تابستان و به صورت ویژه در ماه مبارک رمضان در سطح استان برگزار می‌شود.
میمنت‌آبادی از اعزام کاروان نور برای نخستین بار در کردستان به شهرستان‌ها به مدت 10 شب خبر داد و افزود: این برنامه شامل گروه‌های تواشیح، حافظان و قاریان قرآنی است که در طول ماه مبارک رمضان به شهرستان‌های مختلف استان اعزام شدند.
وی اضافه کرد: برگزاری محفل جزخوانی قرآن کریم در تمام شهرستان‌ها، دهستان‌ها و مرکز استان، حضور کارشناسان قرآنی و موذنین در برنامه‌های شبکه استانی، برگزاری دومین دوره قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان منطقه در شهرستان دهگلان از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ماه مبارک رمضان بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه به برگزاری نخستین جشنواره استانی جلوه‌های فرهنگی هنری نماز در چهار بخش شعر، نقاشی، خوشنویسی و عکس با محوریت نماز در شهرستان کامیاران اشاره کرد و افزود: همچنین طرح تفسیر سوره انفال با عنوان 1445 با مشارکت نوجوانان و جوانان استان برگزار شد.
میمنت‌آبادی اعلام کرد: دهمین نمایشگاه علوم قرآنی با حضور مراکز فرهنگی و موسسات قرآنی معتبر کشور از 25 مردادماه امسال تا سوم شهریورماه به مدت 10 روز با ارائه آخرین کتب پیرامون قرآن کریم، آثار هنری هنرمندان برجسته استان در رشته‌های خوشنویسی، معرق‌کاری، منبت و صنایع چوبی در محل نمایشگاه‌های صنایع دستی استان برپا شده بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح تعویض قرآن‌های فرسوده نیز با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سطح استان در حال اجر است.
انتهای پیام/ص20   
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول