اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزکوه:

سازمان نوسازی کمبود مدارس را جبران کند

خبرگزاری فارس: فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید کمبود مدارس را در این شهرستان جبران کند.

سازمان نوسازی کمبود مدارس را جبران کند
به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزکوه، سعید افشارنادری ‌ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: اگر ارتقایی در سال گذشته در زمینه آموزش و پرورش صورت گرفته، نتیجه تلاش‌های یکایک دست‏اندرکاران و کار دسته جمعی بوده و قطعاً خداوند نیز در این زمینه ما را یاری کرده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان فیروزکوه در استان تهران دارای شرایط منحصر به فردی بوده، گفت: درست است که این شهرستان در استان تهران قرار دارد اما دارای شرایط ویژه‌ای است که باید به آن توجه شود.
فرماندار شهرستان فیروزکوه ادامه داد: شهرستان فیروزکوه بسیار پراکنده بوده و در حال حاضر دورترین روستای این شهرستان، 80 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد.
افشارنادری تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه شهرستان فیروزکوه کوهستانی است و با توجه به اقلیم و شرایط خاص این منطقه، کمبود جمعیت در آن مشاهده می‏شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان فیروزکوه دارای افرادی با اراده، مقاوم و مسئولیت‌پذیر است، افزود: این شرایط جغرافیایی باعث شده که از بسیاری از امکانات بهره‌مند نشویم.
فرماندار شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه خلایی را در این شهرستان شاهد هستیم، تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از امکاناتی که در شهرستان‌های دیگر وجود دارد، در این شهرستان موجود نیست.
افشارنادری ادامه داد: باید با همین امکانات موجود نیروی مضاعفی را بگذاریم تا بتوانیم استعدادها را شکوفا کنیم.
وی ادامه داد: امسال توزیع اعتبارات به صلاحدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان فیروزکوه انجام شد و شورای برنامه‌ریزی استان نیز متاثر از مجلس بود.
افشارنادری بیان داشت: به همین منظور، برخی از ماموریت‌ها در دستور کار دولت قرار گرفت که از جمله آنها مسکن مهر و ... است و نیمی از اعتبارات به همین منظور کاهش یافت.
فرماندارشهرستان فیروزکوه ادامه داد: پروژه ایجاد مجتمع پیامبر اعظم (ص) یک پروژه نیمه‌تمام محسوب نمیشود، چرا که دارای اعتبار از ردیف آموزش و پرورش است.
افشارنادری ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان دماوند، 17 مدرسه توسط خیران مدرسه‌ساز ساخته شده اما با توجه به اینکه این بضاعت در شهرستان فیروزکوه وجود ندارد، سازمان نوسازی مدارس باید این کمبود را جبران کند و اگر آنها خودشان را کنار بکشند، جفایی در حق شهرستان فیروزکوه شده است.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش اعتبارات، در حال حاضر 3 میلیارد تومان اعتبار باقیمانده باید بین 70 اداره توزیع شود.
فرماندار شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه نظام آموزشی باید تغییر کند، گفت: باید کار مشاوره را در مدارس فعال‌تر و خانواده‌ها را توجیه کنیم تا مطالب در ذهن آنها برای تعیین رشته دانش‌آموزان جای بیفتد.
افشارنادری تصریح کرد: وظیفه ذاتی آموزش و پرورش تدریس است اما موضوع پرورش نیز باید مدنظر قرار گیرد.
وی گفت: دانش‏آموزان باید در نماز جمعه حضور پیدا کنند تا با این فضا آشنا شوند.
فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: نباید نوجوانان را طوری سرگرم کنیم که وقتشان به هدر رود بلکه باید مسئولیت‌پذیری را به آنها بیاموزیم.
افشارنادری گفت: شاید نتوان مسئولیت‌پذیری را در مدارس به دانش‌‏آموزان آموخت اما میتوان در اوقات فراغت با سپردن مسئولیت‌هایی همچون واگذاری یک کلاس به دانش‌‏آموز خودباوری و اعتماد به نفس را در وی ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه اگر مدارس هیئت‌ امنایی در شهرستان فیروزکوه تشکیل شود برخی از مشکلات برطرف خواهد شد، گفت: باید در این زمینه کار کارشناسی انجام شود تا در هنگامه‏های راه دچار مشکل نشویم و اگر پخته شده وارد عمل شویم، بهتر است.
فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: باید برای انجام کارها برنامه داشته باشیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم زیرا برنامه داشتن و تا حدودی از این برنامه را اجرا کردن بهتر از نداشتن برنامه است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول