اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ابلاغ مصوبات ستاد تسهیل؛

مشکلات 289 واحد صنعتی خوزستان حل شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنایع و معادن خوزستان گفت: با ابلاغ مصوبات دور ویژه ستاد تسیهل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی، مشکلات 289واحد صنعتی و تولیدی استان حل شد.

مشکلات 289 واحد صنعتی خوزستان حل شد
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع و معادن خوزستان، سیدخلف موسوی اظهار داشت: کل مصوبات سفر دوم ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی مشتمل بر 289 مصوبه مربوط به 289واحد صنعتی و تولیدی استان است که از این تعداد، 45مصوبه مربوط به حوزه سازمان صنایع و معادن، هشت مصوبه در حوزه معدن، 13مصوبه به امور مالیاتی و گمرک و 18مصوبه مربوط به شهرکها و محیط زیست است.
وی گفت: به پیشنهاد استاندار و سازمان صنایع و معادن استان، مشکلات تعدادی از واحدهای استانی نیز به ستاد تسهیل منعکس شد که پس از بررسی، تصمیم‌های لازم اتخاذ شد که از جمله میتوان به تعیین تکلیف لوله‌سازی خوزستان که برای بازنشستگی 170نفر با مشکل رو به رو بودند اشاره کرد.
موسوی افزود: در مورد شرکت لوله سازی خوزستان متن پیشنهادی و صورت جلسه منعقده مدیر کل کار و امور اجتماعی و صنایع و معادن به عنوان مصوبه ستاد تسهیل تصویب شد که با این استناد مشکل بازنشستگی کارکنان این واحد صنعتی حل میشود.
رئیس سازمان صنایع و معادن خوزستان گفت: در مورد طرح‌های آمایش صنعت و معدن مقرر شد فهرستی از تمام طرح‌هایی که در بانک صنعت و معدن کشور راکد است ظرف 20روز تهیه و پس از ابلاغ مصوبه به بانک یاد شده اقدام کنند.
وی اضافه کرد: همچنین طرح‌های فاقد توجیه نیز پس از تهیه فهرستی به کار گروه آمایش استان ارسال میشود تا نسبت به جایگزینی طرح‌های ایجادی، نیمه تمام و سرمایه در گردش در سقف اعتبارات مصوب اقدام شود.
موسوی، مصوبه دیگر ستاد تسهیل را احداث دو واحد فرآوری خرما در آبادان و شادگان ذکر کرد و گفت: مسئولیت این کار بر عهده شرکت شهرکهای صنعتی با سرمایه‌گذاری این شرکت است.
رئیس سازمان صنایع و معادن خوزستان افزود: 97واحد تولیدی و صنعتی راکد در آبادان و خرمشهر وجود دارد که مصوب شد با قیمتی توافقی به منطقه آزاد اروند واگذار و تملک شود تا به تولیدکنندگان واجد شرایط واگذار شود.
وی گفت: در ستاد تسهیل مقرر شد شرکت گاز نیز نسبت به تهاتر حق انشعاب به آن دسته از واحدهای صنعتی که توانایی اجرای خطوط انتقال گاز و ایستگاه مربوطه را ندارند اقدام کند و هزینه‌های مربوطه نیز بر اساس برآوردی که مورد تایید شرکت گاز باشد بایت حق انشعاب محاسبه خواهد شد.
موسوی در ادامه گفت: بانکهای ملی و ملت طبق مصوبه ستاد تسهیل موظف شدند ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ مصوبه و تایید استاندار نسبت به راه‌اندازی واحد تصفیه قند و شکر اهواز اقدام نمایند.
دور نخست سفر ستاد تسهیل در چهارم دی ماه 1389 و دور دوم آن نیز در 28خرداد ماه سال جاری به خوزستان انجام شد.
انتهای پیام/ غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول