اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت استانداردسازی نشدن صورت می‌گیرد؛

پلمب 3 بوستان بزرگ شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس گفت: در صورت استانداردسازی نشدن تجهیزات بازی بوستان‌های شیراز، سه بوستان بزرگ این شهر پلمب می‌شود.

پلمب 3 بوستان بزرگ شیراز
غلامحسین شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در حال حاضر از شهرداری شیراز درخواست استانداردسازی تجهیزات بازی در بوستان‌ها را کرده‌ایم که در صورت عدم اجرا نسبت به پلمب آنان اقدام می‌کنیم.
شفیعی اضافه کرد: مشکل ما در استانداردسازی تجهیزات بازی، بوستان‌ها عدم همکاری بهره‌برداران است که در این مورد نیز از طریق دادستانی با آنان برخورد قانونی می‌شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا تجهیزات بازی در بوستان‌ها نیز وجود دارد که علامت استاندارد روی آن باشد، بیان داشت: وسیله‌ای که علامت استاندارد خورده باشد در بوستان‌های این شهر نداریم اما از لحاظ ایمنی آنان را کنترل و عیب‌ها را برای رفع به متولیان اعلام می‌کنیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: اداره کل استاندارد استان فارس آماده ارائه هرگونه کارشناسی در زمینه ایمنی و استاندارد تجهیزات بازی در بوستان‌های شهر است.
وی بیان کرد: برای ما مهم این است که دستگاه‌های بازی که در بوستان‌ها نصب می‌شود ایمن‌سازی شوند تا برای مصرف کننده مشکل ایجاد نکنند.
شفیعی در ادامه بیان کرد: به طور ویژه پیگیر این موضوع هستیم و با همکاری شهرداری دستگاه‌هایی که استانداردهای لازم را ندارند توسط نیروی انتظامی و دادستانی نسبت به پلمب آن اقدام می‌شود.
مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه اخیر در یکی از بوستان‌های شیراز و مصدوم شدن شهروند شیرازی، هنگام استفاده از وسایل بازی این پارک اشاره و اظهار داشت: متخلف اصلی در این موضوع بهره‌بردار بوده است و قبل از این اتفاق نیز در نامه‌ای معایب دستگاه را مطرح و درخواست برطرف کردن آن را کرده بودیم.
وی ادامه داد: قبل از این اتفاق، ما از این دستگاه معیوب بازدید داشتیم و به بهره‌بردار نیز برای حل مشکل به صورت کتبی تذکر داده بودیم اما عیب برطرف نشده بود.
شفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بهره‌بردار حق بهره‌برداری از تجهیزات این پارک را نداشته و به حل آن نیز توجهی نکرده است درصدد پلمب آن هستیم.
اگر اداره استاندارد زمان ابلاغ رفع عیب دستگاه را در قالب اطلاعیه‌ای در محل استفاده دستگاه نصب می‌کرد شاید شاهد چنین اتفاقات ناگواری برای شهروندان نبودیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول