اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عرب‌مقصودی در پاسخ به سوال فارس:

بخشنامه واگذاری شرکت‌ گاز به سهام عدالت ابلاغ نشد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد واگذاری تعدادی از شرکت‌های گاز استانی به بخش خصوصی از جمله سهام عدالت گفت: هنوز بخشنامه‌ای در این زمینه ابلاغ نشده است.

بخشنامه واگذاری شرکت‌ گاز به سهام عدالت ابلاغ نشد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محسن عرب‌مقصودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد واگذاری تعدادی از شرکت‌های گاز استانی به بخش خصوصی و از جمله سهام عدالت اذعان داشت: هنوز بخشنامه‌ای در این زمینه ابلاغ نشده است.
وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس در مورد صفرشدن مصرف گاز خانگی بعضی از واحدهای مسکونی در ماه‌های اخیر و وجود داشتن چنین امکانی گفت: امکان دارد به دلیل اشتباهات کنتور خوان‌ها در گذشته و یا اینکه عدم حضور مشترکان مصرف حدودی برای آنها در قبوض اعلام شد که با مراجعه‌های بعدی این روند در قبض‌های بعدی اعمال شد و تعرفه گاز مصرفی آنها صفر اعمال شد، اما باید این مسئله به صورت جدی پیگیری شود.

* فقط 3 درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی شده است
استاندار مازندران عنوان کرد: شرکت سیمان نکا و صنایع چوب و کاغذ مازندران از پرمصرف‌ کننده‌ترین مشترکان گاز در استان هستند.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته حدود 6 میلیارد متر مکعب گاز در استان مصرف شد، تصریح کرد: از این میزان 40 درصد در بخش نیروگاه، 41 درصد خانگی، 15 درصد صنایع و 4 درصد تجاری بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران بهمن سال گذشته را ماه پرمصرف برای مشترکان شرکت گاز برشمرد و ابراز داشت: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها فقط دو تا سه درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی شده است. 
این مسئول علت این مسئله را عایق‌کاری نبودن مناسب منازل مسکونی، نبودن سیستم‌های گرمایشی استاندارد عنوان کرد و ادامه داد: تولیدکنندگان صنایع گرمایشی باید نگاه خود را در ساخت وسایل گرمایشی تغییر دهند و کالایی را تولید کنند که راندمان گرمایشی آنها بالا باشد.
عرب‌مقصودی با اعلام اینکه راندمان بخاری‌های فعلی کمتر از 50 درصد است، گفت: با اضافه کردن عایق نبودن منازل مسکونی در مجموع 80 درصد انرژی گرمایشی هدر می‌رود.
وی هدف اصلی جاری شدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را اصلاح رفتار مصرف‌کنندگان برشمرد و خاطرنشان کرد: در راستای اجرایی شدن قانون هدفمند کردن 12 هزار کنتور معیوب شناسایی و طرح تفکیک 20 هزار کنتور مشترکان گاز خانگی براساس خوداظهاری افراد انجام شد. 

* قبض‌های گاز مازندران دو ماهه صادر میشود
مدیرعامل شرکت گاز مازندران در ادامه با اعلام اینکه قبض‌های گاز از یک ماهه به دو ماهه تغییر کرده، گفت: این روند به منظور همگام شدن مصرف انرژی با پرداخت یارانه‌های نقدی به صورت ماهانه اعمال شد.
وی در مورد جمعیت برخوردار از نعمت گاز در مازندران متذکر شد: 97 درصد جمعیت شهری و 70 درصد جمعیت روستایی مازندران از نعمت گاز بهره مند هستند.
عرب‌مقصودی در پاسخ به سئوالی در مورد مطالبات شرکت گاز مازندران و بدهکاران این بخش نیز ادامه داد: 371 میلیارد تومان شرکت گاز از مشترکانش طلب دارد که این رقم 130 میلیارد تومان مربوط به نیروگاه برق نکا است.
این مسئول گفت:150 میلیارد تومان نیز مشترکان برق خانگی به شرکت گاز مازندران بدهکار هستند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه شرکت گاز مازندران شش میلیارد تومان از امکان و تاسیسات دولتی طلب دارد، خاطرنشان کرد: 43 میلیارد تومان نیز جایگاه‌های سی‌ان‌جی و 33 میلیارد تومان نیز صنایع به شرکت گاز مازندران بدهکارند.
وی در پایان از تشکیل کمیته وصول مطالبات شرکت گاز خبر داد و اذعان داشت: تاکنون دو جلسه در مورد چگونگی وصول مطالبات تشکیل شد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول