اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت صورت گرفت؛

بهره‌مندی 25 روستای استان مرکزی از آب شرب

خبرگزاری فارس: مدیر عامل آبفار مرکزی گفت: به مناسبت هفته دولت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی عملیات اجرایی آبرسانی به 25 روستای این استان را به اتمام رسانید.

بهره‌مندی 25 روستای استان مرکزی از آب شرب
 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی، علی‌صفدر حیدری اظهار داشت: آبرسانی به این 25 روستا با اعتباری بالغ بر 28 هزار و 885 میلیون ریال صورت گرفته است.
وی گفت: با اجرای این عملیات 9 هزار و 700 نفر از روستاییان در قالب 3 هزار و 164 مشترک از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی با بیان اینکه برای اتمام عملیات اجرایی در این روستاها 12 مورد حفر چاه و استفاده از چشمه و قنات صورت گرفته است، ادامه داد: به منظور اجرای این پروژه‌ها 14/156 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع ایجاد شده است.
حیدری همچنین از ایجاد هشت باب ایستگاه پمپاژ و 12 باب مخزن آب شرب در این پروژه‌ها خبر داد و گفت: حجم مخازن ذخیره آب در این پروژه‌ها مجموعا 2 هزار و 650 مترمکعب بوده است.
به گفته وی به منظور افزایش کیفیت آب وجلوگیری از هدر رفت آن از طریق کنترل از راه دور تعداد هفت دستگاه کلرزن گازی، سه دستگاه تله‌متری و سه دستگاه اسکادا نصب شده است.
مدیرعامل شرکت آبفار مرکزی همچنین از افتتاح مجتمع آبرسانی 10 روستای  شهرستان تفرش در هفته دولت خبر داد و بیان داشت: این مجتمع از سال 84 با اعتباری بالغ بر 10 هزار و 150میلیون ریال آبرسانی به یک هزار و 962 نفر از 10روستای شهرستان تفرش را برعهده دارد.
حیدری ایجاد 36 کیلومتر خطوط لوله و انشعابات، حفر یک حلقه چاه، ایجاد ایستگاه پمپاژ و ساخت پنج مخزن ذخیره آب با مجموع 900 مترمکعب در روز، نصب یک دستگاه کلرزن گازی، نصب یک دستگاه سیستم تله‌متری و نصب یک دستگاه سیستم کنترل از راه دور (اسکادا) و نصب 911 انشعاب داخلی را از اقدامات انجام شده در راستای اجرای بهره‌برداری از این پروژه عنوان کرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول