اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

برخی آداب و رسوم وارداتی را از خود دور کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه بناب گفت: بعضی حرکت‌های دشمن پسند را به همدیگر تذکر دهیم و برخی آداب و رسوم وارداتی را از خود دور کنیم.

برخی آداب و رسوم وارداتی را از خود دور کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ‌مصطفی باقریبنابی ظهر امروز در جمع مسئولان به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: تا زمانی که‌ امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم جامعه حاکم نشده، آن وقت برکت و نعمت خداوندی از آن جامعه برچیده میشود
وی با بیان اینکه برای اجرای فریضه  امر به معروف و نهی از منکر ‌نباید بیتفاوت باشیم؛ افزود: بعضی حرکت‌های دشمن پسند را به همدیگر تذکر دهیم و برخی آداب و رسوم وارداتی را از خود دور کنیم.
باقری‌بنابی ضمن هشدار به مسئولان به خصوص به والدین در خصوص ورود سیل‌وار انواع مواد مخدرها به کشور توسط دشمنان نظام خاطرنشان کرد: قطعاً دیدن برخی فیلم‌ها، برگزاری برخی مجالس عروسی، یارگیریها توسط برخی دوستان یک سم مهلک است و ایمان و اعتقادات انسان را در درون افراد ذوب میکند.
باقری‌بنابی از خانواده‌ها خواست مواظب حضور و شرکت فرزندان خود در برخی جلسات خلوتی یا گاهی دوستانه باشند.
امام جمعه بناب ‌در ادامه سخنان خود گفت: مطلب بسیار مهمی که باید همه به آن توجه و ببینند که در دنیا چه اتفاقات عظیمی پی در پی در حال رخ دادن است، به طوری که همه آنها بدون استثنا متأثر از انقلاب شما مردم است؛ ملت‌ها پشت سر هم بیدار میشوند و طاغوت‌ها یکی پس از دیگری سقوط میکنند و این به معنای صدور انقلاب است که امام راحل(ره) این را به ما نوید داده بودند.
باقریبنابی با اشاره به حرکت‌های صورت گرفته توسط ملت‌های منطقه تصریح کرد: مستقیم یا غیرمستقیم این حرکت‌ها نوعی پیروزی برای جمهوری اسلامی است و خط شکن اول این حرکت‌ها امام راحل(ره) بودند و همه شیاطین کهنه کار جهانی به این مسئله پی برده‌اند که کانون این سونامی ویرانگر کسی نیست جز جمهوری اسلامی ایران.
وی در عین حال تأکید کرد: در حقیقت اوضاع و احوال اطراف ایران اسلامی یک کار عادی نیست و نمیشود عادی باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب تصریح کرد: همین راهپیمایی روز قدس حرکت کمی نیست و نمیدانید دشمنان را به چه روزگاری میاندازد، اما در چنین شرایطی همه ارکان دولت باید هوشیارانه مواظب اوضاع باشند و در شرایط جهانی همه احزاب، تریبون‌ها، شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی باید اتحاد و اتفاق را در رأس امور خود قرار دهند و اتحاد و اتفاق میتواند حرف اول و آخر را بزند و دقیقاً امر رهبری؛ یعنی جذب حداکثری و دفع حداقلی باید لحاظ شود.
وی گفت: بالاخره همین امر در جهان امروز برترین سلاح ملت‌ها و خواسته ملت‌هاست و نباید از این اصل اصیل در داخل غفلت کنیم.
باقریبنابی ادامه داد: مسئولان نظام در انتخابات آینده مجلس باید طوری تصمیم‌گیری کنند که به یکپارچگی آسیبی نرسد. تنگ‌نظریها برداشته شده، خود محوریها مهار شده و موقعیت خود را درک کنیم.
امام جمعه بناب هزینه‌های وارد شده به نظام در پس و پیش از انتخابات سال 88 را یادآور شد و گفت: باید از این حوادث درس بگیریم.
وی همچنین یاد و خاطره شهدای دولت را گرامی داشت و گفت: همه ساله این مناسبت که به نام هفته دولت نامگذاری شده است، بهانه‌ای است که خدمات خدمتگزاران در عرصه‌های مختلف بازگو شود و این بهترین ابتکار است و این دستور صریح قرآن است تا دوست و دشمن در جریان امر قرار بگیرند و این شیوه‌ای است که ترویج و تبلیغ نظام را به همراه دارد.
باقریبنابی با اشاره به ضرورت تشخیص خادم و خائن گفت: خادم و خائن را برابر دانستن خیانت بزرگی است و 32سال از عمر انقلاب سپری شده است؛ آیا جمهوری اسلامی که بر محور عدل و عدالت میچرخد، توانسته توفیق کامل به دست آورد و این یک سؤال است.
وی با طرح این پرسش که آیا این عدالت مورد نظر تا چه حدی لباس عمومی به خود پوشیده است، اظهار داشت: برای پاسخ دادن به این سؤال ارزیابی عملکرد این نظام به صورت اجمالی ضروری است.
امام جمعه بناب ادامه داد: در صحنه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و قضایی یک گروهی هستند که همیشه عینک بدبینی را زده و جمهوری اسلامی را فاقد کارآیی میدانند که تکذیب و تخریب آنها ملاک نیست و یک عده دیگر مریض هستند.
وی ادامه داد: ولی گروه دیگری هستند که دست‌اندرکارند و امور دست آنهاست و برخی از آنها فقط عملکرد خود را قبول دارند و هیچ توجهی به عملکرد گذشته نظام ندارند که ظاهراً در گذشته هیچ اتفاقی نیفتاده است و کارهای مثبت را فقط کارهای انجام یافته در زمان خود میدانند و این نظریه، نظریه درستی نیست و مریض‌تر از گروه اول هستند.
باقری‌بنابی تصریح کرد: چنین برخوردی با گذشته با تقوا سازگار نیست و آنها خود بهتر میدانند که در گذشته چه اتفاقات بزرگی در این کشور افتاده است.
وی بیان کرد: نادیده گرفتن خدمات مسئولان در هشت سال دفاع مقدس و زیر سؤال بردن خدمات دولت‌های قبلی و برجسته نشان دادن خدمات زمان مسئولیت خود تفکر خطرناکی است و خطرناکتر از تفکرات گروه اول است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب خاطرنشان کرد: گروه سوم نیز کسانی هستند که درست در مقابل نقطه اول قرار دارند و تمام اوضاع و شرایط حاکم را مثبت تلقی میکنند و تحمل کوچکترین انتقادی را ندارند و این مصیبت بزرگی است.
وی در عین حال تأکید کرد: این گروه معتقدند که‌ در جامعه هیچ گرانی نیست؛ حق قشر ضعیف پایمال نمی شود، هیچ بیکاری در کشور وجود ندارد؛ هیچ بدحجابی وجود ندارد؛ مواد مخدر در کشور غوغا نمیکند؛ طلاق در جامعه افزایش نیافته که خطری بزرگ‌تر از این نیست.
باقریبنابی گفت: مطلق بینی و این چنین قضاوت‌ها نظام را از درون تهی میکند.
وی با اشاره به دیدگاه گروه چهارم جامعه گفت: کسانی که منطقی و معتدل فکر میکنند، نقاط مثبت و منفی را در کنار هم میبینند و از دادن شعار پرهیز میکنند عملکردهای مثبت، افراط و تفریط و واقعیت‌های جامعه را باید از این‌ها شنید و این دسته افراد معتدلی هستند که به دور از تملق و چاپلوسی و دور از سیاه‌نمایی به طرف واقعیت‌ها میروند و باید حتماً به افرادی که چنین تفکری دارند، مجال صحبت داد و مسئولان دلسوز و مشفق باید به نظرات چنین افرادی توجه کرده و بها دهند.
امام جمعه بناب با تمجید از عملکرد دولت نهم و دهم گفت: باید اقرار کرد خدمات دولت نهم و دهم بیشتر از دولت‌های قبلی است و نمیتوان آن را انکار کرد.
وی ادامه داد: وجود افراد دلسوز و تلاشگر در این دولت بیشتر از دولت‌های دیگر است، ولی اگر بخواهیم عدالت مورد نظر را جا بیندازیم. پیشرفت‌های ایران مخصوصاً در دهه‌های اخیر را نیز مد نظر قرار دهیم و همه این‌ها از برکات نظام جمهوری اسلامی است تحت لوای ولایت و فقاهت که همه و همه باید آن را قبول کنند.
باقری بنابی در ادامه گفت: باید قبول کنیم که فعلاً در اول راه هستیم و نباید به عملکرد فعلی جمهوری اسلامی اکتفا کنیم و  با وجود کارهای بزرگی که در کشور اتفاق افتاده، ولی هنوز عدالت مورد نظر علی(ع) و قانون اساسی در کشور ما اتفاق نیفتاده است.
امام جمعه بناب گفت: تمام دولت‌ها در گذشته و حال دارای نقاط مثبت و منفی بوده‌اند و نباید کاری کنیم دولتی که بعد از این خواهد آمد، عملکرد دولت فعلی را زیر سئوال ببرد.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول