اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اعتراض شهرداران ایتالیا به طرح ریاضت اقتصادی برلوسکونی

خبرگزاری فارس: شهرداران ایتالیا در اعتراض به اتخاذ سیاست ریاضت اقتصادی دولت برلوسکونی در رم گردهم آمدند.

اعتراض شهرداران ایتالیا به طرح ریاضت اقتصادی برلوسکونی
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز شهرداران شهرهای ایتالیا اعلام کردند اتخاذ سیاست های سخت گیرانه باعث کاهش بودجه شهرداریها خواهد شد و آنها نمی توانند روی طرحهای توریستی سرمایه گذاری کنند .
 دولت ایتالیا طرح جدیدی را با هدف کاهش سریع تر کسری بودجه کلان این کشور تصویب کرد که در نتیجه آن تا سال 2013 بالغ بر50 هزار نفر در بخش دولتی ایتالیا بیکار خواهند شد.
 بر اساس این مصوبه حدود ۴۵ میلیارد یورو تا سال ۲۰۱۳ میلادی از کسری بودجه دولت کاسته خواهد شد. این مصوبه شامل افزایش مالیات طبقه مرفه و کاهش هزینه های عمومی است. برلوسکونی که پیشتر با افزایش هرگونه مالیات مخالف بود اجرای تدابیر مندرج در این مصوبه را دردناک اما ضروری توصیف کرده است.
دولت وی در نظر دارد که ۲۰ میلیارد یورو تا سال ۲۰۱۲ میلادی و ۲۵ میلیارد یورو نیز در سال ۲۰۱۳ میلادی صرفه جویی کند. بانک مرکزی اتحادیه اروپا بر تحقق این امر تاکید دارد و از ایتالیا خواسته است بر اساس یک جدول زمانی تازه، یک سال زودتر از موعد، نسبت به کاهش کسری بودجه خود اقدام کند.
دولت ایتالیا در ماه ژوئیه سال میلادی جاری نیز یک برنامه ریاضت اقتصادی تصویب کرده بود. ایتالیا یکی از بدهکارترین کشورهای اروپاست اما به دلیل اهمیت اقتصادی این کشور هرگونه بی ثباتی در آن می تواند تهدیدی علیه ثبات مالی منطقه یورو باشد.
انتظار می رود تا سال ۲۰۱۳ حدود ۵۰ هزار نفر از کارکنان دولت های محلی در ایتالیا کار خود را از دست بدهند. ایتالیا، چهارمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپاست و میزان بدهی اش از بدهی های کشورهایی مانند اسپانیا، پرتغال و یونان بیشتر است.
انتهای پیام /





این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول