اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان:

پردیس شماره 2 دانشگاه زاهدان احداث میشود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: به زودی پردیش شماره دو دانشگاه زاهدان با 100 رشته دکتری و فوق لیسانس در دانشگاه سیستان وبلوچستان احداث میشود.

پردیس شماره 2 دانشگاه زاهدان احداث میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، احمد اکبری صبح امروز و در پنجمین روز از هفته دولت در آیین افتتاحیه  و کلنگ‌زنی پروژه‌های دانشگاه سیستان و ‌بلوچستان این دانشگاه اظهار داشت: پردیس شمار دو دانشگاه زاهدان بصورت خود‌گردان در دانشگاه سیستان و بلوچستان احداث میشود.
‌وی افزود: این دانشگاه در سال جاری دستاوردهای بسیار خوبی کسب کرده که از جمله اخذ مجوز تاسیس پژوهشگاه در این دانشگاه است.
اکبری ادامه داد: شرایط تاسیس پژوهشگاه در دانشگاه‌های کشور دارا بودن سه پژوهشکده در هر دانشگاه است که در دانشگاه سیستان و بلوچستان هم اکنون 13 پژوهشکده فعال است.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان داشت: دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال جاری در بخش‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و پشتیبانی و بین‌المللی در حال تحولات بسیار خوب است.
‌وی خاطرنشان کرد:‌ این دانشگاه هم اکنون در 450 رشته و گرایش در مقاطع مختلف دارد.
‌اکبری با بیان اینکه ایجاد 16 مجله علمی و پژوهشی از افتخارات مهم دانشگاه سیستان و بلوچستان است، گفت: هشت مورد از این مجلات علمی بین المللی و به زبان انگلیسی است به طوری که از این منظر دانشگاه سیستان و بلوچستان در کشور منحصر به فرد است.  رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این دانشگاه از مهرماه امسال 6850 دانشجوی میپذیرد که یک هزار نفر در مقطع کارشناسی و مابقی در گرایش فوق لیسانس و دکتری است.
اکبری گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان هم اکنون با قریب به 23 هزار دانشجو دومین دانشگاه کشور از نظر جمعیت دانشجویی بعد از تهران است.
وی با اشاره به اقدامات عمرانی و فضاهای فیزیکی ایجاد شده در این دانشگاه بیان داشت: با تلاش و حمایت مسئولان کشوری و استانی تاکنون 65 هزار متر مربع فضا ساخته شده، 50 هزار متر مربع در حال احداث است، 60 هزار متر مربع در حال کلنگ‌زنی و 60 هزار متربع از فضاها احیا و بازسازی شده است.
افتتاح تالار ملاصدار، تالار ساختمان اداری و آموزشی بعث با دارا بودن سه دانشکده و کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و هنری دانشگاه  با 10 هزار متربع مساحت و شش طبقه از جمله پروژه‌هایی است که به صورت نمادین بیش از 10 پروژه با حضور امام جمعه زاهدان، استاندار و سایر مسئولان سیستان وبلوچستان و افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول