اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مسابقات فرهنگی و هنری پرسش مهر؛

دانش‌آموزان قمی 92 رتبه برتر کشوری کسب کردند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از کسب 92 رتبه برتر کشوری از سوی دانش‌آموزان قمی در مسابقات فرهنگی و هنری پرسش مهر خبر داد.

دانش‌آموزان قمی 92 رتبه برتر کشوری کسب کردند
ناصر حمزه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری پرسش مهر به صورت سالانه اظهار داشت: این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، ناحیه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: 32 هزار نفر دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی این مسابقات شرکت کردند که از این تعداد هزار و 392 نفر در سطح استان حائز رتبه اول تا سوم شدند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه مسابقات فرهنگی و هنری پرسش مهر دارای دو بخش فرهنگی و ادبی است، گفت: بخش فرهنگی شامل هنرهای دستی، تجسمی، گرافیک، فیلم کوتاه، سرود همگانی، نمایش عروسکی و نمایش صحنه‌ای است.
وی از کسب بیشترین رتبه در سطح کشور از سوی استان قم در زمینه هنرهای دستی و تجسمی خبر داد و افزود: 24 نفر موفق به کسب رتبه برگزیده کشوری در حوزه هنرهای دستی و تجسمی جشنواره فرهنگی و هنری شده‌اند و کسب این تعداد رتبه از سوی دانش‌آموزان استان بی‌سابقه بوده است.
حمزه‌ای با بیان اینکه چهار گروه نمایشی به جشنواره فرهنگی و هنری اعزام شدند،‌ بیان داشت: سه گروه نمایشی اعزامی به مرحله کشوری حائز رتبه برگزیده کشوری شد که این امر حاکی از آن است که ظرفیت نمایشی استان قم بیشتر از استان‌های دیگر است.
وی ادامه داد: استان قم در بخش نمایش عروسکی دختران و پسران و نمایش صحنه پسران در بین 32 استان مقام برتر و برگزیده را به خود اختصاص داد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان استان قم در بخش ادبی مسابقات فرهنگی و هنری پرسش مهر شامل داستان، شعر، مطالعه و تحقیق موفق به کسب 20 مقام برتر کشوری شدند.
وی با اشاره به رتبه‌های کسب شده از سوی دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری بیان داشت: در مجموع تعداد رتبه‌های کسب شده از سوی دانش‌آموزان استان قم در حوزه مسابقات هنرهای دستی تجسمی و هنرهای نمایشی و ادبی از 61 رتبه کشوری به 92 رتبه برتر کشوری افزایش پیدا کرده است.
حمزه‌ای به ذوق و استعداد دانش‌آموزان قمی در بخش هنر اشاره کرد و گفت: استان قم در بخش هنر توجه ویژه‌ای به دانش‌آموزان دارد و علاوه بر مراکز هنرستان‌ها و کاردانش،‌ کانون‌های فرهنگی و هنری استان نیز بر روی دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری می‌کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول