اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

پنجمین جشنواره سراسری کریمه اهل بیت فراخوان شد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از فراخوان پنجمین جشنواره فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(س) خبر داد.

پنجمین جشنواره سراسری کریمه اهل بیت فراخوان شد
رسول موسوی‌نژادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم،‌ با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(س) اظهار داشت: این جشنواره به صورت سالانه برگزار می‌شود و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه جشنواره در بخش هنرهای تجسمی دارای سه محور است‌، گفت: موضوع آثار خلق شده در بخش خوشنویسی باید درباره ابعاد شخصیت حضرت معصومه(س) در قالب آیات،‌ روایات، زیارتنامه، اشعار و متن‌های مرتبط با موضوع باشد.
قائم مقام دبیر پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: هنرمندان باید آثار خود را در زمینه خطوط نستعلیق، نسخ،‌ ثلث و شکسته ارائه کنند و خطوط دیگر مانند معلی و... در صورت رسیدن به حد نصاب داوری می‌شوند.
وی با اشاره به شرایط شرکت در بخش نقاشی، تصویرسازی و پوستر بیان داشت: هنرمندان برای انتخاب تکنیک خلق آثار آزاد هستند، ولی پویایی، نوآوری و بکارگیری هویت فرهنگی و هنری در تکنیک، فرم و محتوا در خلق آثار ضروری است.
موسوی‌نژادیان بیان کرد: تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه باید در هر بخش حداکثر پنج اثر از هر هنرمند باشد.
وی با بیان اینکه شعر در همه قالب‌های شعر در بخش ادبی جشنواره پذیرفته می‌شود،‌ گفت: آثار ارسالی این بخش باید در کاغذ A4 یا با خط خوانا نوشته شود.
سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان داشت: مسئولیت نگهداری آثار پس از دریافت تا پایان جشنواره برعهده دبیرخانه جشنواره بوده و در صورتی‌که بروز خسارت پس از تحویل آثار با نظر کارشناسان مربوطه مشخص شود با موافقت دبیر جشنواره خسارت وارده توسط دبیرخانه جشنواره جبران میشود.
وی خاطرنشان کرد: آثار برگزیده شده که در جشنواره‌های گذشته حائز رتبه شده‌اند تنها در بخش نمایشگاه جشنواره پذیرفته می‌شوند و از شرکت این آثار در بخش مسابقه معذوریم.
موسوی‌نژادیان با اشاره به شرایط و مقررات جشنواره بیان داشت: تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره و الصاق برچسب مشخصات بر روی آثار ارسالی به منزله قبولی شرایط و مقررات آئین‌نامه شرکت در جشنواره است.
وی خاطرنشان کرد: به نفرات اول تا سوم هر بخش کمک هزینه حج عمره،‌ عتبات عالیات و سفر زیارتی سوریه اعطا می‌شود.
سرپرست معاونت فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندان تا 25 شهریور ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به آدرس قم، خیابان شهیدان فاطمی(دورشهر) بین کوچه 10 و 12 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم ارسال کنند.
وی در پایان گفت: متقاضیان شرکت در این جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفکس 7838853 تماس حاصل کرده یا به پایگاه اطلاع‌رسانی www.ershadqom.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول