اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای نظام پزشکی کشور:

پروانه مطب پزشکان گرانفروش باطل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای نظام پزشکی کشور گفت: پزشکانی که بیش از تعرفه مجاز دریافت کنند به عنوان گرانفروش محسوب شده، پروانه مطب‌شان باطل می شود.

پروانه مطب پزشکان گرانفروش باطل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ‌سعید پناهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برخورد با پزشکانی که از اتباع خارجی هزینه‌های درمانی بیشتر از تعرفه رایج کشور دریافت کنند، خبر داد و اظهار داشت: اگر متوجه شوم پزشکی یک ریال هزینه اضافی از بیمارن خارجی دریافت کرده، خودم شخصا به عنوان مدعیالعموم از وی شکایت کرده و به تعزیرات حکومتی معرفی میکنم و در صورت لزوم مطلب پزشک متخلف را تعطیل میکنیم. 
وی تصریح کرد: اضافه دریافت از بیماران آبروریزی محض است که متاسفانه به وجهه پزشکان کشورمان لطمه می‌زند. 
 
*1500 نفر از جمهوری آذربایجان در تبریز عمل جراحی شدند
وی تاکید کرد: توریست درمانی در کشور ما در حال توسعه است و سال گذشته بیش از یک هزار نفر از جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در تبریز تحت عمل جراحی قرار گرفتند.
پناهی ادامه داد: بیش از 50 هزار نفر از بیماران خارجی نیز در طول سال گذشته به صورت سرپایی در کشور ویزیت شدند.
پناهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از 20 سال گذشته همایش‌های بازآموزی ویژه پزشکان در کشور برگزار می‌شود، امسال با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب استقبال از مهمانان در شهرمان تبریز قرار شد کنگره پزشکان شمال غرب کشور به میزبانی تبریز برگزار شود.
وی در خصوص برگزاری نخستین دوره این کنگره اظهار داشت: سال گذشته کنگره بازآموزی ویژه پزشکان عمومی و متخصصان با 55 برنامه با حضور یک هزار و 600 نفر برگزار کردیم که خوشبختانه نتایج بسیار ارزنده‌ای نیز داشت.
پناهی با اشاره به برگزاری همایش پزشکان متخصص کشور در تهران اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات نظام پزشکی تبریز برگزاری همایش پزشکان متخصص سراسر کشور در تهران بود که 18 تا 21 تیرماه امسال برگزار شد و در آن متخصصانی از سراسر کشور برای تبادل آخرین یافته‌های علمی در سالن همایش‌های رازی دور هم جمع شدند.
وی اضافه کرد: در این همایش تخصصی 460 برنامه مدون از سوی 330 اساتید محترم دانشگاه‌های سراسر کشور ارائه دادند که زمینه ارائه 250 امتیاز به پزشکان نیز فراهم شد.
رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با تاکید بر ضرورت برگزاری کنگره‌های علمی در کشور افزود: همانطوری که برای شرکت در کنگره‌های علمی به سایر کشورهای دنیا سفر می‌کنیم بسیار مطلوب خواهد بود که با برگزاری چنین کنگره‌هایی زمینه حضور متخصصان خارجی یا ایرانیان خارج از کشور برای استفاده از علم و تجربه آنها در داخل کشور فراهم شود.
 
*حضور متخصصانی از آمریکا، ترکیه و سوئیس
پناهی با بیان اینکه در دومین کنگره پزشکان شمال‌غرب کشور متخصصانی از کشورهای آمریکا، ترکیه، سوئیس و سایر کشورهای اروپایی شرکت خواهند داشت، افزود: در این کنگره سه روزه 70 برنامه آموزشی مداوم در کنار کارگاه‌های آموزشی مد نظر قرار گرفته است.
رئیس نظام پزشکی تبریز گفت: این تعداد برنامه توسط 350 نفر از اساتید برجسته داخلی و خارجی ارائه می‌شود که 16 نفر از این اساتید جزو هیئت بورد کشور محسوب می‌شوند.
وی برگزاری این کنگره در تبریز را به خواست اعضای سازمان نظام پزشکی تبریز خواند و افزود: بسیاری از اعضای نظام پزشکی به برگزاری همایش‌ها فقط در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد معترض بوده و خواستار برگزاری چنین همایش‌هایی در تبریز بودند که خوشبختانه مقدمات لازم برای برگزاری آن فراهم شده است.
وی ارائه امتیاز به پزشکان شرکت کننده در این کنگره‌ها را عاملی مهم در افزایش دانش پزشکان خواند و اظهار داشت: با توجه به اینکه پروانه طب پزشکان در نظام پزشکی بر اساس امتیاز کسب شده در این چنین کنگره‌هایی صادر و تمدید می‌شود به همین دلیل حضور پزشکان در کنگره‌هایی این چنینی بسیار حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد: پزشکی رشته‌ای است که فرد باید هر روز با متد جدید آشنایی پیدا کند به همین دلیل اگر پزشکی امتیاز لازم برای تمدید پروانه طب خود در طول پنج سال کسب نکند بیمه‌ها هم با وی همکاری نخواهند داشت.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول