اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

تب تند استقلال در قالب خانه‌های مجردی / 3

خانه‌های مجردی تهدیدی برای افزایش احتمال ابتلای دختران به اعتیاد

خبرگزاری فارس: عضو فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس شورای اسلامی گفت: خانه‌های مجردی یکی از مکان‌هایی است که احتمال ابتلای زنان و دختران به اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

خانه‌های مجردی تهدیدی برای افزایش احتمال ابتلای دختران به اعتیاد
عبدالعزیز جمشیدزهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر در میان نوجوانان و جوانان رو به رشد بوده و سن ابتلا به اعتیاد در کشور کاهش یافته است.

وی افزود: در زمینه مبارزه با مواد مخدر تلاش‌های بسیاری در کشور انجام شده است اما آنچه که اهمیت دارد، این است که باید برنامه‌های فرهنگی را در این زمینه گسترش دهیم و آگاهی خانواده‌ها را در ‌خصوص خطرات اعتیاد افزایش دهیم.

عضو فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها و اقشار آسیب‌پذیر جامعه یعنی دختران نوجوان و جوان ضروری است، گفت: امروز مافیای مواد مخدر با فریب لاغری توسط "شیشه" زنان را به سمت مصرف این مواد می‌کشاند.

جمشیدزهی ادامه داد: معضل اعتیاد زنان و دختران در شهرهای بزرگ بسیار بیشتر است و آنها هدف اصلی مافیای مواد مخدر هستند چرا که اگر زنان به دام اعتیاد کشیده شوند، در این صورت سایر اعضای خانواده نیز آسان‌تر به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.

وی عنوان کرد: زنانی که در خانه‌های مجردی به تنهایی یا با دوستان خود زندگی می‌کنند، در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند و این موضوع باعث شده است که زندگی در برخی از خانه‌های مجردی احتمال آسیب اجتماعی زنان را افزایش دهد.

عضو فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتیاد در میان دانشجویان نیز افزایش یافته است، تصریح کرد: برخی از دانشجویان برای شادی، بی‌خیالی و شب بیداری در زمان امتحان به مصرف مواد مخدر صنعتی روی می‌آورند همچنین آنها از مواد مخدر صنعتی به عنوان آرام‌بخش و وسیله‌ای برای افزایش میل جنسی استفاده می‌کنند.

جمشیدزهی در ‌خصوص آمار زنان و دختران معتاد گفت: به دلیل قوانین عرفی حاکم بر جامعه، بسیاری از زنان و دختران معتاد به دلیل ترس از انگ خوردن، کمتر خود را برای ترک اعتیاد به مراکز مخصوص معرفی می‌کنند، از این رو اعتیاد در زنان و دختران پنهان مانده و بخش قابل توجهی از جمعیت زنان معتاد کشور در آمار گنجانده نمی‌شوند.
انتهای پیام/ر
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول