اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) خواستار شد:

تشکیل اتاق فکر مشترک نظام مهندسی و آستانه مقدسه

خبرگزاری فارس: تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) بر تشکیل اتاق فکر نظام مهندسی ساختمان استان و تولیت مقدسه حضرت معصومه (س) در طرح‌های جامع حرم مطهر تاکید کرد.

تشکیل اتاق فکر مشترک نظام مهندسی و آستانه مقدسه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، حجت‌الاسلام سیدمحمد سعیدی در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با تاکید بر رعایت معماری اسلامی در ساخت و سازهای استان اظهار داشت: مهندسان باید با استفاده از تخصص خود و قصد قربت کارهای ماندگاری انجام دهند.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بنای صحن اتابکی حرم مطهر حضرت معصومه (س) که در 100 سال قبل و توسط فردی به نام اتابکی ساخته شده بود، بیان داشت: در این بنا معماری اصیل اسلامی چنان رعایت شده است که امروز با گذشته یک قرن، نمی‌توان تغییری در ترکیب اصلی آن ایجاد کرد.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) با بیان اینکه نشستن در صحن اتابکی آرامش خاصی به انسان می‌بخشد، افزود: دلیل این امر استفاده از تخصص و قصد قربت سازندگان است که امروز هم مهندسان باید به این مهم توجه داشته باشند.
امام جمعه قم عنوان کرد: قم استانی با ظرفیت‌های بسیار عظیم است که این امر از عنایات خاص خداوند بوده و در روایات نیز تصریح شده که قم آشیانه آل الله است.
وی با بیان اینکه قم از هر نظر می‌تواند الگو باشد، خاطرنشان کرد: در عرصه ارائه خدمات مهندسی نیز مهندسان استان باید به عنوان الگویی برتر در کشور شناخته شوند.
‌سعیدی با تاکید بر تشکیل اتاق فکر با همکاری سازمان نظام مهندسی استان قم و تولیت در پروژه‌های جامع حرم مطهر حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: مهندسان سازمان نظام مهندسی قم باید در پروژه‌های حرم با حوصله و تدبیر وارد شوند تا اثری ماندگار و پر خیر و برکت را جا بگذارند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در تاریخ آمده است، پیامبر اکرم (ص) بر رعایت اصول و استحکام در همه زمینه حتی ساخت قبر نیز تاکید داشتند، افزود: امروز مهندسان نیز باید توجه داشته باشند خانه‌ای که برای مردم می‌سازند در واقع با جان آنها سر و کار دارد که این مسئولیت آنها را دو چندان می‌کند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول